زیرا اینورترها تأثیر بسزایی بر عملکرد و کارایی موتور دارند. تهیه این محصولات همواره یک چالش بزرگ برای اپراتورهای اتوماسیون صنعتی بوده است. باید بدانید که سازگاری اینورتر و موتور تاثیر بسزایی در طول عمر دستگاه ها دارد و می تواند از انتقال نوسانات جریان یا ولتاژ به دستگاه جلوگیری کند. اما این مشکل دو شرط اصلی دارد: 1) درایو خود را به درستی انتخاب کرده اید 2) نصب صحیح است در این مقاله از Pinion می خواهیم تمام نکات مهمی که در انتخاب درایور سی دی باید در نظر بگیرید را معرفی کند. لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. بنابراین، اگر نمی دانید چه نوع اینورتر را باید برای موتور خود خریداری کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

چرا خرید اینورتر فنی مهندسی ثامن متناسب با موتور مهم است؟

انتخاب درایو مناسب با توجه به شرایط موتور برای افزایش کارایی دستگاه و عمر مفید آن بسیار مهم است. این دو سیستم باید هم از نظر ابعاد و هم از نظر توان خروجی و ورودی با هم سازگار باشند. این به شما کمک می کند تا میزان مصرف انرژی و سایر هزینه ها را کاهش دهید. نکته مهم در اینجا این است که ابتدا باید نیاز دستگاه خود را مشخص کنید و سپس با توجه به آن نیاز بهترین گزینه را انتخاب کنید. بسته به اینکه در چه صنعتی کار می کنید؛ ممکن است به دلایل زیادی به اینورتر نیاز داشته باشید. بنابراین هنگامی که برای خرید مبدل به بازار مراجعه می کنید. باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1) به پارامترهای موتور توجه کنید

وقتی می خواهید درایوی متناسب با موتور خود بخرید. با توجه به حجم موتور باید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر ظرفیت اینورتر خیلی زیاد باشد؛ در عمل از بخشی از این ظرفیت استفاده نمی شود و می تواند به موتور آسیب برساند. از طرفی اگر ابعاد آن بسیار کوچک باشد; باز هم نمی تواند به خوبی کار کند و از اضافه بار رنج می برد. بنابراین قبل از خرید باید ابعاد و الزامات موتور را در نظر بگیرید.

2) اندازه فضای نصب را در نظر بگیرید

اگرچه امروزه اکثر اینورترها از نظر اندازه جمع و جور هستند و می توانند در محیط های کوچک نصب شوند. اما قبل از خرید باید محل نصب را مشخص کنید. به این ترتیب می توانید با در نظر گرفتن تمامی قوانین استاندارد و ایمنی در زمان نصب، درایو را در محل مورد نظر نصب کنید.

3) به قدرت خروجی درایو نگاه کنید

امروزه بهترین انواع سازندگان اینورتر آیمستر مدل u1 محصولات خود را به گونه ای طراحی می کنند که می توانند توان خروجی را در محدوده وسیعی از چند صد وات تا چند صد وات تولید کنند. به همین دلیل می توانید از آنها در زمینه های مختلف مانند ماشین آلات بسته بندی، نوار نقاله، پنکه و پمپ استفاده کنید. اما شما باید مراقب باشید که نمی خواهید دائماً قدرت را برای همه این موارد آزاد کنید. به همین دلیل باید تفاوت اینورتر سنگین با اینورتر سبک را بدانید تا قیمت خرید شما برای این محصول مناسب باشد و بازده بالایی داشته باشید.


4) نوع وزنه های استفاده شده در خودرو را در نظر بگیرید

به طور کلی، بار وارد شده به موتور؛ آنها به دو نوع تقسیم می شوند: گشتاور متغیر و گشتاور ثابت. به عنوان مثال در فن ها و پمپ ها به گشتاور متغیر نیاز داریم که با تغییر سرعت می توان گشتاور را تغییر داد. از طرفی در آسانسور یا جرثقیل سرعت معمولا ثابت است و نیازی به تغییر گشتاور نیست. بنابراین رانندگی با سرعت ثابت نیز ممکن است در این مورد مسئول باشد.

5) سطح محافظت از دیسک بسیار مهم است

درجه حفاظت انواع اینورترها با استفاده از کد 4 رقمی IPXX تعریف می شود. در این کد XX عددی است که میزان تحمل درایو در برابر پاشش آب یا ورود گرد و غبار را نشان می دهد و می تواند بین 20 تا 65 متغیر باشد. بیشترین عدد عبارت است از؛ ظرفیت درایو برای مقابله با این شرایط بالاتر خواهد بود. بنابراین اگر در محیط مرطوب یا گرد و غبار کار می کنید. شما باید یک اینورتر با درجه حفاظت IP65 خریداری کنید. این مشکل برای صنایعی مانند نساجی یا خودروسازی بسیار مهم است. زیرا وجود ذرات زیاد در این موارد نیاز به اینورترهای صنعتی با حفاظت بالا را تشدید خواهد کرد.

6) ویژگی های خاص اینورتر را در نظر بگیرید

اینورترهای موجود در بازار امروزه با عملکردها و عملکردهای حفاظتی متفاوتی در بازار عرضه می شوند. به طور کلی سیستم هایی با عملکرد بیشتر قیمت بالاتری دارند. اما ممکن است به همه اینها نیاز نداشته باشید و حتی ممکن است از برخی از آنها استفاده نکنید. به عنوان مثال، در برخی موارد شما نیازی به کنترل صفحه کلید از راه دور ندارید. بنابراین برای خرید درایو با این ویژگی نیازی به صرف هزینه اضافی ندارید. با این حال، خرید یک محصول با ویژگی های تمیز کردن شیر آب احتمالا برای شما مفید است. زیرا این ماشین ها با چرخاندن موتور به چپ و راست به طور خودکار پمپ را پمپاژ می کنند که در نتیجه توده ها و رسوبات از هم جدا می شوند. این به طور قابل توجهی هزینه های نگهداری درایو را کاهش می دهد. بنابراین، هنگام تجزیه و تحلیل نیازهای خود، باید عملکرد اینورتر را نیز در نظر بگیرید و محصولی را خریداری کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

7) افزونگی دیسک یا در دسترس بودن شبکه

اگر می خواهید کارتان تحت هیچ شرایطی تمام نشود؛ شما باید درایوی داشته باشید که دارای افزونگی باشد. به این ترتیب دو یا چند اینورتر به یک واحد متصل می شوند و اگر یکی از آنها به هر دلیلی از کار بیفتد. بقیه ایستگاه ها را در اختیار خواهند گرفت. علاوه بر این، در صورت خرید مبدل شبکه؛ به راحتی می توانید آن را از جاهای دیگر کنترل کنید و نیازی به سیم ندارید. در نتیجه هزینه نگهداری درایوها بسیار کاهش می یابد و دیگر نیازی به کارت شبکه نخواهید داشت.

8) نوع ولتاژ ورودی اینورتر را در نظر بگیرید

نکته مهم دیگر در انتخاب یک درایو موتور مناسب این است که باید بدانید ولتاژ ورودی اینورتر تک فاز است یا سه فاز؟ درایو اینورتر تک فاز با ولتاژ 200 تا 220 ولت کار می کند و خرید آن برای مصارف خانگی و اتصال ایمن به شبکه شهری آسان است. علاوه بر این، از این محصول برای راه اندازی انواع الکتروموتور، نوار نقاله، میکسر و فن استفاده می شود. در مقابل، یک درایو اینورتر سه فاز از 380 تا 480 ولت کار می کند و نیاز به ورودی جداگانه دارد. این سیستم ها برای انتقال توان بالا مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند به عنوان منبع تغذیه در هنگام قطع برق مورد استفاده قرار گیرند.

9) در مورد توانایی درایو برای ذخیره انرژی جدی باشید

اکثر اینورترهای موجود در بازار دارای کنترل خواب و بیداری هستند که مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می دهد وجود این حالت کنترلی باعث می شود که دیسک در مواقعی که دستگاه مورد نیاز نیست از حالت RUN خارج شود و در نتیجه انرژی کمتری مصرف شود. این مشکل می تواند بر روی پول شما تأثیر زیادی بگذارد در مورد اهمیت این موضوع بیشتر بدانید؛ می توانید مقاله ای در مورد نقش اینورترها در کاهش مصرف برق مطالعه کنید