یکی از مهم ترین اقداماتی که هر فردی می تواند برای زیبایی و همچنین حفظ جوانی انجام دهد، مراقبت دقیق و صحیح از پوست صورت است. این نوع درمان ها می توانند به راحتی جایگزین لوازم آرایشی مضر شوند و مشکلاتی را در زنان به دنبال داشته باشند. مراقبت از پوست و جوانسازی صورت در دنیای امروز بسیار رایج شده است و شما می توانید با چند روش ساده پوست صورت خود را در خانه پاک کنید. هر چه بیشتر از پوست خود مراقبت کنید، نتایج بهتری خواهید داشت. این درمان ها به روش های مختلفی انجام می شود و با توجه به نوع پوست و میزان آسیب باید روش مناسب را انتخاب کنید.


انتخاب روش مناسب برای جوانسازی پوست و کانتورینگ صورت صددرصد نتیجه می دهد و در آینده در هزینه ها صرفه جویی می کند. در برخی موارد حاد، پوست آسیب دیده به راحتی بهبود نمی یابد و تمامی آسیب ها و کبودی ها از بین نمی رود زیرا درمان به موقع انجام نمی شود. پاکسازی پوست به هر روشی مطمئن ضروری است و باید به این نکته توجه کافی داشته باشید.


پاکسازی پوست صورت چیست؟ و چگونه انجام می شود؟ دکتر حبشی

این روش درمانی کاملا غیر تهاجمی بوده و بر اساس اهداف متفاوتی انجام می شود. به عنوان مثال، پاکسازی صورت می تواند:

حلقه های سیاه دور چشم

آسیب های عمیق صورت

پوست قهوه ای

آلودگی شدید

همچنین خطوط ریز را تنها در چند جلسه از بین می برد.

این روش به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی بدون بیهوشی و بدون از دست دادن خون پوست خود را شفاف کنید.


برای پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه ها از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

بنابراین، آنها همچنین از یک دستگاه خاص مانند مینی ال ای دی استفاده می کنند به عنوان مثال هر رنگ این دستگاه عملکرد خاصی دارد و حداکثر 60 دقیقه زیر این دستگاه نگه داشته می شوید. پاکسازی صورت اغلب با هدف جوانسازی و تولید کلاژن در سالمندان انجام می شود نکته قابل توجه در مورد این روش درمانی این است که محدودیت سنی وجود ندارد و متخصص زیبایی صورت در تهران می تواند با توجه به سن و شرایط خاص از ابزارهای مختلفی استفاده کند.


مدت زمان پاکسازی صورت برای هر فردی متفاوت است و معمولاً 2 تا 2 ساعت و نیم طول می کشد. این روش درمانی مورد تایید بسیاری از متخصصان زیبایی قرار گرفته است و میزان آسیب فیزیکی به شما در واقع کمتر از 1 درصد است. برای پاکسازی پوست صورت خود می توانید به پزشکان متخصص و کلینیک های معروف مراجعه کنید.


نکات مهم در انتخاب یک شوینده حرفه ای صورت چیست؟

مهمترین چیزی که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد تجربه شخصی و شناخت کامل پوستتان است به این ترتیب می توانید در عرض چند ساعت پوست خود را پاکسازی و صاف کنید. و به طور کامل از زیبایی منحصر به فرد طبیعی لذت ببرید. این کار اغلب بدون سوزن انجام می شود. و بیشتر کار مانند ماساژ صورت انجام می شود. بنابراین، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر به بافت های داخلی پوست نفوذ می کنند. و تک سوزنی که برای تمیز کردن صورت استفاده می شود وظیفه بیرون کشیدن سوزن چربی را دارد.


به این ترتیب در نهایت با آرامش مراحل بهبودی را طی خواهید کرد و در آرامشی که دارید، آرامش و شادی زیادی خواهید یافت. در حین کار متخصص باید تمام نکات ریز و درشت را به دقت رعایت کند. این فرآیند طی چندین مرحله کاربرد انجام می شود و تعداد مراحل درمان برای افرادی که پوست کثیف و آسیب دیده بیشتری دارند طولانی تر خواهد بود.
همچنین پس از اتمام جلسه پاکسازی پوست صورت به راحتی می توانید به زندگی گذشته خود بازگردید و با این روش درمانی دوره نقاهت وجود ندارد. پیشرفت علم و فناوری همچنین منجر به گسترش روش های درمانی و در دسترس بودن ابزارهای مختلف شده است.

مراحل تمیز کردن منظم صورت
پاکسازی پوست صورت نسبت به روش های مختلف مراحل مختلفی دارد که اجرای صحیح این مراحل و دقت بالای متخصص بستگی مستقیم به نتیجه کار دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مقاله از کلینیک پوست و مو رازی را مرور کنید تا مراحل پاکسازی پوست صورت را به تفصیل توضیح دهید.

اولین مرحله معاینه توسط متخصص پوست و صورت
با این روش درمانی ابتدا متخصص پوست شما را معاینه می کند و روش درمانی مناسب را با توجه به پوست شما تعیین می کند و در طی چندین جلسه متخصص با کمک انواع ابزارهای پاک کننده پوست صورت و همچنین انواع پودرها و ماسک های ژل در برابر تخریب، عیوب را برطرف می کند. آموزش پاکسازی پوست در تهران

آمادگی اولیه متقاضی برای پاکسازی پوست صورت
در مرحله بعد پس از مشاوره، فرد روی تخت دراز می کشد و سپس با کمک هدبند موها جمع آوری می شود تا روند درمان بهتر انجام شود. همچنین پاکسازی صورت فقط مختص خانم ها نیست و آقایانی که به پوست بهتر اهمیت می دهند نیز می توانند از این روش بهره مند شوند. امروزه تعداد دستگاه هایی که پاکسازی صورت را انجام می دهند بسیار زیاد است و باید مجموعه ای مطمئن و مجهز را انتخاب کنید تا نتایج درمانی مناسبی از پاکسازی صورت خود بگیرید.

فرآیند پاکسازی پوست را با دستگاه شروع کنید
در مرحله سوم با کمک وسایل سبک و خطوط صورت، پوست را بررسی می کنند. این دستگاه ها به گونه ای هستند که حتی کوچکترین فرورفتگی ها را تشخیص داده و کارشناسان را در جریان آن قرار می دهند. پس از معاینه، درمان فرد شروع می شود، پوست برخی افراد به اسیدیته واکنش نشان می دهد و فرد ماهر و با تجربه باید از ماسک کمتر اسیدی استفاده کند. این روش نیز مانند زاویه دادن به صورت با دستگاه باید بسیار با دقت انجام شود.

بخور صورت برای پاکسازی بهتر پوست
در مرحله چهارم، صورت در فواصل زمانی مختلف زیر دستگاه ضدعفونی قرار می گیرد، این دستگاه برای هر پاکسازی پوست صورتی، پوست را آماده کرده و باعث آبرسانی بیشتر بافت زیرین و منافذ پوست می شود. اگر آسیب پوستی زیاد باشد، فرد برای مدت طولانی زیر این دستگاه قرار می گیرد.
مرطوب کننده را به پوست بزنید

بعد از دود در مرحله بعد از پودرها، ژل ها، حتی مرطوب کننده های مختلف استفاده می کنند، در این مرحله متخصص باید از بهترین ماسک های خانگی برای سفید شدن پوست و همچنین مواد طبی اصل استفاده کند تا زیباجو فاقد هر گونه باشد.

ملانیزاسیون با دستگاه مخصوص پاکسازی صورت
در مرحله پنجم درمان تکمیلی با دستگاه هیدروفیسیال مخصوص شروع می شود، اکثر مراکز از نمونه 6 طرفه استفاده می کنند. زیرا این نوع دستگاه ها نتایج درمانی را افزایش می دهند و آسیب جزئی به انواع پوست وارد نمی کنند. به عنوان مثال این دستگاه با سری متفاوت می تواند گردش خون را افزایش داده و همچنین پوست را ملانیزه کند. ملانینیزاسیون باعث جوانسازی پوست و تولید کلاژن می شود. در این مرحله مهم می توان میزان چربی پوست صورت را نیز کنترل کرد که با کنترل مناسب چربی پوست، فرآیندهای پیری پوست به راحتی به تاخیر می افتد.

با کمک این ابزار می توان منافذ پوست را نیز کنترل کرد تا بیش از حد باز نشوند، زیرا در این صورت ناخالصی ها در داخل جمع می شوند.

شروع به از بین بردن و از بین بردن جوش ها و لک ها کنید
مرحله ششم تمام ناخالصی ها را از بین می برد. این به این دلیل است که حتی کوچکترین ناخالصی هایی که در زیر پوست جمع می شوند می توانند باعث تیرگی شوند و سلول های در حال بازسازی را از بین ببرند. این مرحله بسیار مهم است و می توانید برای مدت طولانی از پوستی تمیز و بدون عیب لذت ببرید.

ماساژ صورت آخرین مرحله پاکسازی صورت در آرایشگاه است
در مرحله هفتم فرد ماساژ صورت را انجام می دهد انجام این کار باعث افزایش گردش خون در پوست و بهبود وضعیت کلی پوست می شود. انجام خواهد داد در نهایت با حرکات دایره ای مرطوب کننده پوست و کرم دور چشم را ماساژ می دهد و جلسه درمانی شما به پایان می رسد.
پس از پاکسازی صورت شما کمی ملتهب و قرمز می شود که پس از چند ساعت از بین می رود.

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست صورت
پس از تمیز کردن صورت و انجام عمل در آرایشگاه، باید برای مدت کوتاهی مراقبت ویژه ای از صورت خود داشته باشید تا بعد از تمیز کردن صورت دچار عوارض جانبی نشوید. برخی از این درمان ها شامل موارد زیر است:
تا 3 روز از استفاده بی مورد از لوازم آرایشی خودداری کنید زیرا پوست لایه برداری شده است
از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید. زیرا به مرور زمان باعث ایجاد اسکار روی پوست می شود.
حتما از ضدآفتاب با کیفیت و کاملا بی رنگ با spf بالا استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که تمام این اقدامات کوچک بعد از هر جلسه پاکسازی صورت بر رضایت شما می افزاید.