حتما این مقاله را کامل بخوانید تا مطمئن شوید که جعبه مناسب را انتخاب کرده اید. چگونه باید یک رشته تخصصی خوب انتخاب کنیم که بعد از ورود به دانشگاه پشیمان نشویم و حتی پس از تحصیل در دانشگاه و فارغ التحصیلی احساس نکنیم عمر خود را تلف کرده ایم؟ ما می توانیم مهارت ها و دانش هایی را کسب کنیم که برایمان مفید است و از طریق این یا هر هدف دیگری می توانیم به اهداف خود برسیم و درآمد کسب کنیم.

بنابراین انتخاب رشته می تواند گام بسیار مهمی در زندگی هر فردی تلقی شود، بدون شک انتخاب رشته می تواند سرنوشت زندگی یک فرد را رقم بزند و زندگی یک فرد را تغییر دهد و به سمت خوشبختی حرکت کند یا خیر. عمری از زمینی که انتخاب کرده پشیمان است.

من مجدداً تأکید می کنم که اشتباهات در انتخاب رشته ها قابل جبران است، اما باید برای آن هزینه پرداخت. بنابراین اگر قصد انتخاب رشته دانشگاهی را دارید، بهتر است یک انتخاب صحیح و کامل داشته باشید، اما اگر انتخاب کرده اید و اکنون از انتخاب خود پشیمان شده اید، هنوز زمان باقی است و اینکه آن را تشخیص داده اید. خطا بسیار مهم است پس امروز باید جبران کنید و اصلاً به گذشته فکر نکنید زیرا حال و آینده در دستان شماست و این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا آینده برای شما بهتر خواهد بود یا خیر؟

حال به سراغ انتخاب مناطق و نکاتی می رویم که برای انتخاب درست باید در نظر بگیریم.

انتخاب یک هدف مشترک در زندگی

اگر به مسیر زندگی خود فکر نکرده اید، سریع مسیر تمام زندگی خود را ترسیم کنید. شما هستید که تصمیم می گیرید سبک زندگی را که می خواهید زندگی کنید و زندگی خود را بر اساس علایق خود و حرکت رو به جلو برنامه ریزی می کنید.


دو هدف شما از دبیرستان چیست؟

پس از انتخاب یک هدف کلی، نوبت به اهداف دقیق تر می رسد. چرا میخوای درس بخونی؟ این می تواند برای همه متفاوت باشد. او ممکن است فردی باشد که فقط به دنبال کسب درآمد و مادیات است. شخص دیگری فکر می کند که تحصیل راهی برای موفقیت در زندگی و رسیدن به اهداف اجتماعی است و ممکن است فردی باشد که عقلانیت بیشتری داشته باشد و فقط برای کسب علم مطالعه کند. توصیه من این است که برای ایده های خود ارزش قائل شوید و به سمت آنها حرکت کنید، اما فراموش نکنید که عاقلانه و متناسب با وضعیت فعلی و آینده فکر کنید.

سه. مراقب ترجیحات خود باشید.

حرف های مردم عادی را زیاد جدی نگیرید. این کلمات به احتمال زیاد نادرست هستند. رشته ای که انتخاب می کنید باید رشته ای باشد که کمتر به آن علاقه دارید. رشته ای را صرفاً بر اساس چشم و ترجیح برای یک رشته برتر در جامعه انتخاب نکنید. او باید علاقه مند باشد.



چهار شغل بعدی و درآمد شغلی نیز مهم است.

مراقب باشید، موضوع مالی رشته و شغل انتخابی شما در آینده بسیار مهم است. اگر شغلی که انتخاب می‌کنید بازار کار ندارد یا درآمد آن بسیار کم است، بهتر است سراغ آن نروید مگر اینکه مطمئن باشید بهترین معلم و مربی در این زمینه خواهید بود و استعداد و استعداد را دارید. لازم است. کار پس زمینه برای یادگیری شما تا آخر خط دارید. در این صورت برای حضور در این زمینه درآمد خوبی خواهید داشت.



پنج شهر و استانی که مطالعه در آنها انجام شده است

اگر فقط می خواهید در شهر و منطقه خود تحصیل کنید و به دانشگاه بروید مشخص کنید. یا در مناطق نزدیک یا چندین منطقه و شهر؟ یا آمادگی تحصیل در هر منطقه ای از کشور را دارید؟ این مشکل بسیار مهم است، اگرچه ممکن است اکنون به نظر شما جدی نباشد. شرایط و مشکلاتی که هنگام زندگی در خوابگاه به وجود می آید، مسیر رفت و آمد و هزینه های زندگی در شهر دیگر به خصوص در شهرهای دور را در نظر بگیرید. .

توصیه شخصی من این است که در صورت امکان شهرها و استان های دیگر را برای تحصیل انتخاب نکنید، اما در رشته ها و شهرهای خاص شهرهایی مانند تهران، تبریز، اصفهان و مشهد شرایط زندگی در خوابگاه بسیار بهتر از بقیه است. شهرهای توسعه یافته اما مشکلات و مسائل شهرهای توسعه یافته دیگر را در نظر بگیرید. هم مسائل اقتصادی و هم مسائل اخلاقی مهم است. برای دختران تنها توصیه من این است که شهر خود و ایالت خود را برای تحصیل در نظر بگیرید. به خصوص اگر رشته (یا رشته مشابه یا موازی) مورد نظر آنها در دانشگاه شهر یا ایالت شما موجود باشد. ، شما آماده یادگیری سایر شهرها هستید، فقط از شهرهای نزدیک و شهرهای بزرگ (تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان) می توانید بازدید کنید. اگر نزدیک هستید انتخاب کنید. به طور کلی برای دوره های بورسیه و برخی از بهترین دوره های پزشکی، بهتر است در مناطق دور افتاده و شهرهای کوچک تحصیل کنید. (اگرچه معتقدم این داستان مربوط به دختران نیست.) با دانش آموزانی که زندگی در شهرهای دیگر را تجربه کرده اند، بحث و گفتگو کنید.



شش اولویت انتخاباتی (این قسمت برگرفته از مطالب آقای قلم چی است)

نحوه انتخاب فیلد را مشخص کنید. مثلا:

حالت 1: (رشته مهمتر است، اما در شهر خودتان هم مطالعه کنید)

دانشگاه مهندسی صنایع 1. تهران

فناوری صنعتی. دانشگاه 2. شهر تهران

مهندسی صنایع. دانشگاه 3. شهر تهران

ساختمان 1 دانشگاه تهران

ساخت و ساز. دانشگاه 2. شهر تهران

ساخت و ساز. دانشگاه 3. شهر تهران

حالت 2: (دانشگاه مهمتر از رشته است)

مهندسی صنایع. دانشگاه 1. تهران

ساخت و ساز دانشگاه 1. تهران

مهندسی صنایع. دانشگاه 2. تهران

ساختار. دانشگاه 2. شهر تهران

حالت 3: (فقط حومه شهر مهم است و شهر مهم نیست.)

مهندسی صنایع. دانشگاه 1. تهران

مهندس صنایع. دانشگاه 2. شهر تهران

صنعت صنعتی دانشگاه 3. شهر تهران

مهندسی صنایع. شهر A.

مهندسی صنایع شهری ب.

مهندسی صنایع. شهر ج.

تو هم همینطور...


هفت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته برای تخمین رشته ها و کالج های احتمالی برای پذیرش

پیشنهاد می شود از نرم افزار سنجش انتخاب رشته برای آمادگی قبلی برای دوره های دانشگاهی و بررسی احتمال پذیرش استفاده شود. در این زمینه پیشنهاد می شود از نرم افزار موسسه سنجش که در خدمت مراکز گزینش آموزش و پرورش استان ها و مناطق بوده و با قیمت های مقرون به صرفه همراه با نکات گزینش به داوطلبان ارائه می شود، استفاده شود. همچنین می توانید از نرم افزار برای انتخاب منطقه گزینه دوم و مکان های قلم چی استفاده کنید که سازگاری بالایی دارند. (پیوندهای این صفحات در بخش پیوندهای روزانه وبلاگ قرار دارند.)


مشاهده ادامه: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/