با شروع هر سال جدید، علاقه‌مندان به آثار انیمیشن منتظر انتشار جدیدترین محصولات در این زمینه هستند. برای شما عزیزان لیست بهترین انیمیشن‌های منتشر شده از 2023/01/01 تا به امروز را آماده کرده‌ ایم که امیدواریم از تماشای آن‌ها لذت ببرید.


در سال 2022 طرفداران ژانرهای مختلف از جمله فیلم‌های ترسناک، اکشن، درام و حتی ابرقهرمانی اوقات خوشی را سپری کردند و مشخص است که تولیدات انیمیشن از این منظر حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. انتشار آثاری چون Buzz Lightyear، Burger Bob و Del Toro’s Pinocchio گواه روشنی بر این دیدگاه است.


اما اگر به لیست انیمیشن‌های 2023 نگاه کنیم، یک چیز مشخص است: روزهای خوشی که سال گذشته شروع شد، ادامه خواهد داشت. اگر به لیست استودیوهای سازنده این آثار دقت کنیم، مشخص می‌شود که این انتظار چندان دور از واقعیت نیست. دیزنی، دریم ورکس، پیکسار، ایلومینیشن، آردمن، نتفلیکس و دیگرانی که قرار است با نسخه‌های جدید و هیجان‌انگیز یا دنباله‌های جذاب، دوستداران دنیای انیمیشن را به وجد بیاورند. با جوان ایرانی همراه باشید تا بهترین انیمیشن‌های امسال را تماشا کنید.جوان ایرانی (irjavan.com)


مثل همیشه از بهترین منبع فیلم و سریال (IMDB) برای انتخاب بهترین‌ها استفاده کردیم. imdb با تعداد کاربران بالایی که دارد نزدیک‌ترین رای از لحاظ سلیقه جمعی، در اختیارمان قرار می‌دهد. همچنین این امکان وجود دارد که لیست زیر مورد سلیقه شما هم باشد پس تا پایان همراه ما باشید.


لیست بهترین انیمیشن‌های منتشر شده در سال 2023:

1- برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)

ژانر ماجراجویی / کمدی

سال انتشار 2023

کارگردانان آرون هوروات / مایکل جلنیک

امتیاز IMDB 7/3

خلاصه داستان: ماریو، لوله‌گردی اهل بروکلین، با شاهدختی به نام پیچ و یک قارچ آدم‌نما به نام تود، در سفری به سرزمین قارچ‌ها می‌روند تا برادرش، لوئیجی را پیدا کرده و دنیا را از یک کوپای آتش‌زننده و بی‌رحم به نام باوزر نجات دهند.


انیمیشن “برادران سوپر ماریو” (The Super Mario Bros. Movie) انیمیشنی در ژانرهای ماجراجووی، کمدی، خانوادگی، فانتزی، عاشقانه و علمی‌تخیلی به کارگردانی مشترک آرون هوروات و مایکل جلنیک می‌باشد. که بر اساس بازی ویدیویی محبوب سوپر ماریو ساخته شده است. این اثر محصول کشورهای آمریکا و ژاپن است که در سال 2023 توسط شرکت‌های Illumination Entertainment، Nintendo و Universal Pictures منتشر شد. متی فوگل همچنین فیلمنامه انیمیشن برادران سوپر ماریو را نوشته است.


در نسخه اصلی این انیمیشن هنرمندانی چون کریس پرت در نقش ماریو، آنیا تیلور جوی در نقش پرنسس هلو، چارلی دی در نقش لوئیجی، جک بلک در نقش بوسر، کیگان-مایکل کی در نقش تاد، ست روگن در نقش دانکی کونگ، فرد ارمیسن در نقش کرانکی کونگ، کوین مایکل ریچاردسون در نقش کامک، سباستین مانیسکالکو در نقش فورمن اسپایک و… به جای کاراکترهای اصلی این فیلم به صداپیشگی پرداخته اند.


این فیلم سومین اقتباس سینمایی از سری بازی های ویدیویی ماریو از نینتندو است. اولین فیلم با عنوان برادران سوپر ماریو: ماموریتی بزرگ برای نجات پرنسس هلو! در قالب انیمه در سال 1986 در ژاپن و دومین فیلم در قالب لایو اکشن با عنوان برادران سوپر ماریو در سال 1993 اکران شد. بعد از شکست سنگین مالی فیلم 1993، شرکت نینتندو دیگر مایل به ساخت اقتباس‌های سینمایی از شخصیت ماریو نبود.


پس از اینکه نینتندو بازی‌های قدیمی‌تر خود را با همکاری یونیورسال پارک‌ها و استراحتگاه‌ها برای ایجاد دنیای سوپر نینتندو آماده کرد، شیگرو میاموتو، خالق ماریو، علاقه‌مند شد تا فیلم جدیدی با همکاری کریس ملدانداری، بنیان‌گذار Illumination بسازد. بحث و جدال درباره این فیلم در سال 2016 آغاز شد و در ژانویه سال 2018، کمپانی نینتندو اعلام کرد که این انیمیشن توسط استودیوهای ایلومینیشن و یونیورسال تولید خواهد شد.


فیلم در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و با درآمدی بیش از ۱.۰۵۸ میلیارد دلار، بالاترین درآمد سال ۲۰۲۳ و هشتمین فیلم انیمیشن با درآمد بیشتر شد. همچنین، این فیلم برخی رکوردهای فروش بلیط را شکست داد و اولین فیلم بر اساس بازی ویدیویی شده است که بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.


داستان فیلم درباره دو برادر ایتالیایی-آمریکایی به نام‌های ماریو و لوئیجی است که به دنیایی دیگر منتقل می‌شوند و درگیر جنگی بین شهر قارچ‌ها به رهبری پرنسس پیچ و گروه کوپای باوزر می‌شوند.


2- فیل شعبده باز (The Magician’s Elephant)

ژانر ماجراجویی / کمدی / درام / خانوادگی / فانتزی

سال انتشار 2023

کارگردان وندی راجرز

امتیاز IMDB 6/5

خلاصه داستان: این انیمیشن درمورد یک پسر یتیم به نام پیتر می‌باشد که به دنبال خواهر گمشده خود، ادل می‌گردد. در این میان شخصیت اصلی (پیتر) با یک فرد فالگیر آشنا می‌شود که به او پیشنهاد می‌دهد برای پیدا کردن خواهرش از یک فیل عجیب و مرموز کمک بخواهد. اما به‌زودی سفری هیجان‌انگیز را آغاز می‌کند و با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود…


انیمیشن “فیل شعبده باز” (The Magician’s Elephant) فیلمی در ژانرهای ماجراجویی، کمدی، درام، خانوادگی و فانتزی که به کارگردانی وندی راجرز ساخته شده است، محصول آمریکا و استرالیا می‌باشد که در سال 2023 منتشر شد و توسط سه شرکت نت‌فیلیکس انیمیشن،انیمال لاجیک و نت‌فیلیکس استودیو تهیه و تولید شده است. فیلمنامه انیمیشن «فیل شعبده باز» نیز توسط مارتین هاینز بر اساس رمانی به همین نام نوشته کیت دی کامیلو در سال 2009 نوشته شده است.


در نسخه اصلی این انیمیشن هنرمندانی چون برایان تایری هنری، ناتاسیا دمتریو، مندی پتینکین، کری سامر، میراندا ریچاردسون، نوا جاپ، بندیکت وانگ، لورن توسن، سیان کلیفورد، آصف منداوی، داون فرنچ، پیکسی دیویس، استیون کایرین، کیتلین مک کنا و… صداپیشگی کرده اند. ساخت انیمیشن «فیل شعبده باز» به طور مشترک توسط جولیا پیستور و جنیفر تتر انجام شده است و موسیقی متن آن را مارک ماترزباگ ساخته است.


3- مومیایی ها (Mummies)

ژانر ماجراجویی / کمدی / خانوادگی / فانتزی

سال انتشار 2023

کارگردان خوان ژسوس گارسیا گالوشا

امتیاز IMDB 5/7

خلاصه داستان: انیمیشن مومیایی‌ها داستان سه مومیایی را روایت می‌کند که به لندن امروزی و مدرن می‌آیند و در جستجوی حلقه قدیمی متعلق به خانواده سلطنتی هستند که توسط یک باستان شناس جاه طلب، (لرد کارنابی) دزدیده شده است، حالا این سه مومیایی سفری هیجان انگیز را آغاز می‌کنند تا این حلقه را بیابند.


انیمیشن “مومیایی‌ها” (Mummies) با نام اصلی (مومیاس) فیلمی در ژانرهای ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و فانتزی به کارگردانی خوان ژسوس گارسیا گالوشا (Juan Jesús García Galocha)، محصول کشور اسپانیا است. که در سال ۲۰۲۳ توسط سه کمپانی برادران وارنر منتشر شد.


انیمیشن مومیایی‌ها به طور مشترک توسط جوردی گاسول و خاویر لوپز باررا نوشته شده است و در نسخه اصلی این انیمیشن هنرمندانی چون شان بین، النور تاملینسون، سلیا ایمری، هیو بونویل، جو توماس، دن استارکی، آنا استر آلبورگ، اسکار باربران، سانتیاگو ویندر، ژائوم سولا، آلیکس استادلا و… به جای شخصیت‌های اصلی انیمیشن صداپیشگی کرده اند.


انیمیشن مومیایی‌ها به صورت اشتراکی توسط افرادی چون: جوردی گاسول، لیلیان گونزالس، نیل لاندو، تونی نوولا، ویکتور پرال، مارک سابه و پدرو سولیس گارسیا تهیه و تولید شده است و موسیقی متن آن نیز ساخته فرناندو ولازکز می‌باشد.


4- رزیدنت اویل: جزیره مرگ (Resident Evil: Death Island)

ژانر اکشن / ترسناک / فانتزی / درام

سال انتشار 2023

کارگردان ایچیرو هاسومی

امتیاز IMDB

خلاصه داستان: در رزیدنت اویل: جزیره مرگ، مامور کریس ردفیلد به سانفرانسیسکو سفر می‌کند تا علت شیوع ویروس زامبی را بررسی کند. جایی که نمی‌توان علت شیوع این ویروس را شناسایی کرد و تنها وجه مشترک قربانیان این است که همه آن‌ها اخیرا از جزیره آلکاتراز دیدن کرده اند. به دنبال این سرنخ، کریس و تیمش به جزیره آلکاتراز می‌روند، جایی که خطر جدیدی در انتظارشان است و…


انیمیشن “رزیدنت اویل: جزیره مرگ” (Resident Evil: Death Island) یک انیمیشن در ژانرهای ماجراجویی، اکشن، ترسناک، هیجان‌انگیز، علمی‌تخیلی و فانتزی است که به کارگردانی ایچیرو هاسومی (Eiichirô Hasumi)، ساخته شده و محصول کشور ژاپن است. این اثر توسط شرکت Capcom و TMS Entertainment در سال 2023 تولید و منتشر شده است. فیلمنامه این انیمیشن نیز توسط ماکوتو فوکامی نوشته شده است.


رزیدنت اویل به معنای شیطان خاموش که در ژاپن با نام Biohazard و همچنین محل سکونت شیطان در ایران شناخته می‌شود، عنوان یک مجموعه بازی ویدیویی در سبک ترسناک و بقا است که توسط شرکت ژاپنی کپکام ساخته شده است. در واقع این مجموعه اولین بازی ارائه شده در ژانر ترسناک و بقا می‌باشد. این مجموعه در ابتدا فقط یک بازی ویدیویی بود و سپس به یک فرنچایز تبدیل شد و بر اساس داستان آن، کتاب‌های کمیک، رمان، نمایشنامه‌های صوتی، و همچنین مجموعه ای از فیلم‌ها و انیمیشن‌ها ساخته شد.


داستان کلی این مجموعه در مورد ویروس واگیردار T (سلاحی که باعث جهش‌های بیولوژیکی و ایجاد مردگان متحرک و هیولاهای دیگر می‌شود) در اصل همان ویروس زامبی ساز است که توسط کمپانی مخفی آمبرلا ساخته شده است و تلاش چندین شخصیت زن و مرد برای مهار و مبارزه با پیامدهای آن است. قسمت اول این مجموعه در سال 1996 در سبک ترسناک بقا منتشر شد، اما به مرور زمان از ادغام چند سبک دیگر نیز در آن استفاده شد. این کالکشن، ترکیبی از سبک اکشنِ الهام گرفته از فیلم‌های ترسناک می‌باشد، اما از بازی Resident Evil 4 به بعد تمرکز بازی بیشتر بر روی سکانس‌های اکشن، حادثه ای و ارتقای سلاح‌ها در بازی است.


پس از Degeneration and Damnation و سپس Vendetta در سال 2017، Resident Evil: Death Island چهارمین فیلم انیمیشن Resident Evil محسوب می‌شود. اتفاقات این انیمیشن در سال 2015 و یک سال پس از حمله بیوتروریستی نیویورک رخ می‌دهد.


5- گروه ابرقهرمان (Legion of Super-Heroes)

ژانر انیمیشن / اکشن / علمی‌تخیلی / ماجراجویی

سال انتشار 2023

کارگردان جف وامستر

امتیاز IMDB 5/7

خلاصه داستان: انیمیشن گروه ابرقهرمانان، داستان یک دختر ابرقهرمان به اسم کارا را روایت می‌کند که سعی دارد یک زندگی عادی را برای خود ترتیب دهد. کارا با از دست دادن سیاره کریپتون، سعی می‌کند با کمک پسرعموی خود، سوپرمن زندگی جدید خود را روی سیاره زمین از نو بسازد. در همین حال، او می‌بایست با یک گروه مرموز و خطرناک به نام (دایره تاریک) که به دنبال یک سلاح مخوف و قدرتمند در خزانه آکادمی هستند مبارزه کند و…


انیمیشن “گروه ابرقهرمانان” (Legion of Super-Heroes) یک انیمیشن در ژانرهای ماجراجویی، اکشن و علمی تخیلی به کارگردانی جف وامستر است که در سال 2023 توسط DC Entertainment و Warner Bros Animation تولید و منتشر شده است. جوزی کمبل انیمیشن نبرد ابرقهرمانی را نوشت و در نسخه اصلی این انیمیشن هنرمندانی چون جنسن آکلز، مت بومر، هری شوم جونیور، مگ دانلی، جنیفر هیل، یوری لوونتال، دارن کریس، گیدئون آدلون، رابی دیموند، بن. دیسکین، دارین دی پل و دیگران به جای شخصیت‌های اصلی انیمیشن صداپیشگی کرده اند.


همچنین انیمیشن گروه ابرقهرمانان بر اساس شخصیت‌های ساخته شده توسط دی سی کامیکس اولین بار در تاریخ 7 فوریه 2023 توسط کمپانی Warner Bros Home Entertainment به صورت دی وی دی منتشر شد.


کارا یا همان (سوپرگرل) پسر عموی سوپرمن است که در سیاره کریپتون به دنیا آمده است و بعد از نابودی آن سیاره، در سن 12 سالگی به کره زمین آمده و به خانواده فاستر سپرده شده است. به او گفته می‌شود که مراقب استفاده از قدرت‌های خارق‌العاده اش باشد تا مورد توجه دیگران واقع نگردد، اما او مجبور می‌شود از قدرت‌های خود برای نجات جان دیگران استفاده کند. سرانجام بعد از معرفی او به مردم جهان، دشمنانش یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند. حالا او باید با یک گروه مخوف به نام دایره تاریک که به دنبال یک سلاح قدرتمند در خزانه آکادمی هستند مبارزه کند.


6- ماوکا: ملودی جنگل (Mavka: The Forest Song)

ژانر کمدی / فانتزی / ماجراجویی

سال انتشار 2023

کارگردانان اوله مالاموز / الکساندرا روبان

امتیاز IMDB 8

خلاصه داستان: در انیمیشن Mavka: The Forest Song، داستان دو عاشق را روایت می‌کند که باید بین خطوط قرمز و وظیفه یکی را انتخاب کنند. ماوکا، روح جنگل هنگامی‌که عاشق یک انسان جوان به اسم لوکاس می‌شود، با انتخابی سخت و غیرممکن روبرو می‌شود. لوکاس که نوازنده جوانی و خوش بر و رویی است توانسته دل ماوکا را بدست بیاورد. انتخاب ماوکا بین عشق و وظیفه خود به عنوان محافظ قلب جنگل ماجرا را ادامه می‎دهد و…


انیمیشن “ماوکا: ملودی جنگل” (Mavka: The Forest Song) یک فیلم در ژانرهای ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و فانتزی است که به کارگردانی مشترک اوله مالاموز / الکساندرا روبان ساخته شده است. همچنین این انیمیشن محصول کشور اوکراین می‌باشد که توسط استودیوی انیمیشن 3Beep و Animagrad در سال 2023 تولید و منتشر شده است. فیلمنامه انیمیشن نیز به طور مشترک توسط جفری هیلتون و یاروسلاو ویتزک نوشته شده است.


در نسخه اصلی این انیمیشن، هنرمندانی مانند نیکی توماس، سرژ و… به جای شخصیت‌های اصلی انیمیشن صداپیشگی کرده اند.


در انیمیشن Mawka: Melody of the Jungle، داستان ما در مورد قدرت عشق است. نوعی عشق که به طبیعت انسان قدرت می‌بخشد تا جادوی درونی خود را بیابد و توانایی‌ها و ویژگی‌هایی را آشکار کند که او را قادر می‌سازد به غیرممکن‌ها دست یابد. بر بدی‌ها و رذائل انسانی غلبه کند. این انیمیشن بر اساس نمایشنامه ای شاعرانه در سه پرده از Lesya Ukrainka ساخته شده است. این نمایشنامه در سال 1911 در شهر کوتایسی نوشته شد و اولین بار در 22 نوامبر 1918 در تئاتر درام کیف به روی صحنه رفت. این اثر هنری یکی از اولین اثرهای فانتزی، کمدی در ادبیات اوکراین می‌باشد.

7- ماموریت مخفی جانی پاف (Johnny Puff: Secret Mission)

ژانر انیمیشن / کمدی

سال انتشار 2023

کارگردانان نستور اف. دنیس / پیتر نالی

امتیاز IMDB 8/2

خلاصه داستان: این انیمیشن جانی پاف و دوستانش را روایت می‌کند که در یک ماموریت مخفی برای نجات تایگاسویل از نقشه‌های شیطانی اتو فون واروس در حال انجام وظیفه هستند…


انیمیشن “ماموریت مخفی جانی پاف” (Johnny Puff: Secret Mission) در ژانرهای ماجراجویی، کمدی است که به کارگردانی مشترک نستور اف. دنیس / پیتر نالی ساخته شده و محصول مشترک کشورهای اسپانیا و ایتالیا می‌باشد. این اثر توسط شرکت‌های Archangel Digital StudiosIE Studios by ILBEIervolino و Lady Bacardi Entertainment در سال 2023 تولید و منتشر شده است. فیلمنامه این انیمیشن نیز توسط نستور اف. دنیس نوشته شده است.


چیزی که این انیمیشن را مورد توجه قرار داده، این است که ستاره ای چون جانی‌دپ در آن به جای شخصیت اصلی صداپیشگی کرده است. نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این انیمیشن نمره بالای 8 در imdb می‌باشد که بیش از پیش این انیمیشن را مورد توجه بینندگان و همچنین نقادان سینما قرار داده است.


8- اعماق دریا (Deep Sea)

ژانر ماجراجویی / خانوادگی / فانتزی

سال انتشار 2023

کارگردان شیائوپنگ تیان

امتیاز IMDB 7/1

خلاصه داستان: انیمیشن Deep Sea 2023 داستان دختر جوانی روایت می‌کند که به دنیای زیرین و رویایی اعماق دریا می‌رود تا از اسرار پنهان آن در عمیق‌ترین نقطه دریا سر در بیاورد و…


انیمیشن “اعماق دریا” (Deep Sea) در ژانرهای ماجراجویی، درام، خانوادگی و فانتزی است که به کارگردانی شیائوپنگ تیان ساخته شده و محصول کشور چین است. این اثر در سال 2023 توسط شرکت‌های Horgos Colorroom Pictures و October Media تولید و منتشر شد. شیائوپنگ تیان علاوه بر کارگردانی این اثر، فیلمنامه آن را نیز نوشته است.


در نسخه اصلی این انیمیشن هنرمندانی چون تینگ ون وانگ، شین سو، کویکسینگ تنگ، یانگ تینگ، جینگ جی، هاوران گو، شیائوپنگ تیان، یی دونگ، تائوچن به صداپیشگی در این اثر پرداخته اند. انیمیشن اعماق دریا به صورت مشترک توسط Linlin Cao، Wang Jing، Wang Ren، Jin Sun، Union Wei و Qiao Yi تهیه شده است و موسیقی متن آن ساخته Peng Du است.


انیمیشن اعماق دریا در حال روایت داستان دختری است که یک سفر و زندگی بی‌نظیر را در عمق دریا برای خود آغاز می‌کند و در دنیای مرموز زیر آب به جستجو می‌پردازد. انیمیشن Deep Sea پس از شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، نامزد دریافت جایزه خرس بلورین بهترین انیمیشن شد.


9- آسمان سفید پلاستیکی (White Plastic Sky)

ژانر اکشن / عاشقانه / ترسناک / فانتزی / درام

سال انتشار 2023

کارگردانان تیبور بانوچکی / سارولتا سابو

امتیاز IMDB 7/2

خلاصه داستان: داستان این انیمیشن عاشقانه برتر سال 2023 در آینده ای دور می‌گذرد. جایی که حیوانات و گیاهان از بین رفته اند و انسان‌ها به‌سختی می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. در چنین شرایطی مرد جوانی برای نجات جان همسرش تمام قوانین و خطوط قرمز را زیر پا می‌گذارد…


انیمیشن “آسمان سفید پلاستیکی” (White Plastic Sky) یک انیمیشن در ژانرهای اکشن، عاشقانه، ترسناک، فانتزی، درام است که به کارگردانی مشترک تیبور بانوچکی / سارولتا سابو ساخته شده و محصول مشترک کشورهای اسلواکی و مجارستان می‌باشد. این اثر توسط شرکت‌های Artichoke Film و ProductionSalto Film در سال 2023 تولید و منتشر شده است. فیلمنامه این انیمیشن نیز توسط کارگردانان این اثر نوشته شده است.


10- دورامون: یوتوپیای آسمانی نوبیتا (Doraemon: Nobita’s Sky Utopia)

ژانر انیمیشن / ماجراجویی / فانتزی

سال انتشار 2023

کارگردان تاکومی دویاما

امتیاز IMDB 6/8

خلاصه داستان: در انیمیشن دورامون: یوتوپیای آسمانی نوبیتا شاهد این هستیم که دورامون و نوبیتا از یک هواپیمای جدید و خارق‌العاده برای یافتن یوتویپا استفاده می‌کنند، سرزمینی در آسمان که همه در آن با خوشحالی زندگی می‌کنند و…


انیمیشن “دورامون: یوتوپیای آسمانی نوبیتا” (Doraemon: Nobita’s Sky Utopia) یک انیمیشن در ژانرهای ماجراجویی، خانوادگی و فانتزی است که به کارگردانی تاکومی دویاما ساخته شده و محصول کشور ژاپن می‌باشد. که توسط کمپانی انیمیشن شین ای در سال 2023 تولید و منتشر شده است. فیلمنامه این انیمیشن نیز توسط ریوتا فوروساوا نوشته شده است و در نسخه اصلی این انیمه هنرمندانی چون واسابی میزوتا، مگومی اوهارا، یومی کاکازو، سوبارو کیمورا، توموکازو سکی، رن ناگاسه، مارینا اینو، اینوری میناس و …. به جای شخصیت‌های انیمیشن، صداپیشگی کرده اند.


انیمیشن دورامون: یوتوپیای آسمانی نوبیتا چهل و دومین اثر از سری کالکشن انیمیشن‌های ژاپنی دورامون به کارگردانی فوجیکو اف فوجیو می‌باشد. در این فیلم دورامون و نوبیتا را شاهد هستید که با دوستان خود به ماجراجویی می‌روند تا به کمک ابزار جدید خود سرزمین یوتوپیا را پیدا کنند. یوتوپیا یک مدینه فاضله، سرزمینی در آسمان است که همه در آن با خوشی زندگی می‌کنند.


11- قورباغه، بلوگا شجاع (Katak, the Brave Beluga)

ژانر انیمیشن / ماجراجویی / کمدی

سال انتشار 2023

کارگردانان کریستین دالر دوپون / نیکولا لمی

امتیاز IMDB 6/9

خلاصه داستان: در حالی که همسالان کاتک همه سفید شده اند، کاتک هنوز کوچک و خاکستری است. کاتک برای اینکه ثابت کند بزرگ شده است و آخرین آرزوی مادربزرگ محبوبش را برآورده کند، سفری خطرناک به شمال بزرگ را آغاز می‌کند…


انیمیشن “قورباغه، بلوگا شجاع” (Katak, the Brave Beluga) یک انیمیشن در ژانرهای ماجراجویی، کمدی است که به کارگردانی مشترک کریستین دالر دوپون و نیکولا لمی ساخته شده و محصول کشور کانادا می‌باشد. فیلمنامه این انیمیشن نیز توسط آندره لمبرت نوشته شده است.


https://irjavan.com/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c-2023/