به روز رسانی وردپرس 5.1 یکی از به روز رسانی های اصلی وردپرس است. وردپرس همیشه در روزهای مختلف به روز رسانی های اصلی و به روز رسانی های جزئی انجام می دهد. بخش به روز رسانی های عمده در هر پست یک آپدیت اصلی را معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و شما می توانید از قسمت دانلود زیر شاخه ها را دریافت کنید، خلاصه محتوای آپدیت شعب را به روز می کنیم. برای بقیه این مقاله من محمد سلاشوری هستم. با من همراه باشید تا در مورد به روز رسانی اصلی 5.1 و پیامدهای آن صحبت کنیم.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای نصب و ساخت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که در آن می‌توانید محتوای وب‌سایت خود (متن، ویدیو، تصاویر و هر چیز دیگری) را با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری وب مدیریت کنید.



وردپرس تاریکسی

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت ها معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از MySQL پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک نسخه از PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و منبع باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 آغاز شد. وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (خالق اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز به بعد، وردپرس به ابزاری پرکاربرد و محبوب برای ایجاد وبلاگ و وب سایت در رایانه با سرعت و پیشرفت تبدیل شد. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا در جهان راه اندازی شده است.



به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از معروف ترین سازندگان وب سایت در جهان است و بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای خود را بر روی این CMS طراحی کرده اند. من در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص مقاله می نویسم اما معمولا اولین آپدیت تاریخچه این CMS است که به سال 2003 برمی گردد. در آن زمان، اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریت جدید، قالب های جدید و ایجاد قالب های سازگار با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر نسخه 1.1 وردپرس را نشان می دهد).


وردپرس 5.1

این آپدیت در تاریخ 21 فوریه 2019 و زمانی که نسخه بتا برای اولین بار منتشر شد منتشر شد و بر خلاف بسیاری از سایت های وردپرس بود، تغییرات این نسخه از وردپرس، تغییر ویرایشگر کلی نسبت به نسخه قبلی 4.9 و تغییرات دیگر. ، حل کرد.

مزایا و ویژگی های وردپرس 5.1

به روز رسانی به TinyMCE 4.9.2.

برخی از مشکلات با ویرایشگر گوتنبرگ رفع شد.

بهبود عملکرد ویرایشگر قدیمی و کلاسیک

امنیت و سرعت بهبود یافته است

سرعت بالا

اولین چیزی که در این نسخه از وردپرس بسیار مهم بود و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد سرعت نصب و کار با آن بود. افزایش چشمگیر سرعت در حین کار با آن بسیار مشهود بود که برای همه دارندگان شبکه واقعا مهم و قابل توجه بود. این سرعت بهتر به شما امکان می دهد سریعتر به چیزهای مختلف دسترسی داشته باشید. تصور کنید مقاله ای می نویسید و بعد از فشار دادن دکمه انتشار مقاله شما 1 ثانیه بعد ظاهر می شود و به سرعت پیام "مقاله منتشر شد" را می بینید. البته فراموش نکنید که سرعت هاست شما در اولویت است و باید از یک سرویس خوب و سریع استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.



گوتنبرگ پرسا

بسیاری از مدیران سایت به دلیل داشتن ویرایشگر گوتنبرگ به زبان انگلیسی از آن استقبال نکردند، اما در نسخه 5.1 تیم توسعه وردپرس نسخه فارسی ویرایشگر جدید وردپرس را در وردپرس 5.1 اضافه کرد که بهانه خوبی برای استفاده از Gutenberg Classic بود. ویرایشگر وردپرس. . در نسخه 5.1 تمامی قسمت های گوتنبرگ فارسی شد که قابلیت استفاده را برای کاربران ایرانی و فارسی زبان بهبود بخشید.


رجوع به مقاله: https://blogten.ir/wordpress-up-5-1/