چگونه می توانیم محیط ضبط مناسب ایجاد کنیم؟

ضبط صدا موضوع بسیار حساسی است، هرچه میکروفون شما حرفه ای تر باشد، کار شما دشوارتر خواهد بود، زیرا حتی کوچکترین صداهای محیط و صداهای خارجی نیز می توانند در میکروفون شما منعکس شوند.

البته به یاد داشته باشید که این به جهت گیری میکروفون بستگی دارد و الگوی قطبی متفاوت است زیرا صداهایی که از محیط دریافت می کند متفاوت خواهد بود. یا پادکست بهتری دارید.

اولین نکته ای که باید بدانید این است که در بحث صدا، اجسام نرم و اجسام سخت وجود دارند که در واقعیت یکی هستند. به عنوان مثال، یک دیوار یک جسم سخت در نظر گرفته می شود، در حالی که یک پتو، لباس یا یک کتابخانه به عنوان اشیاء نرم در نظر گرفته می شود.

اجسام سخت صدا را منعکس می کنند یا بهتر بگوییم اجسام سخت صدا را بیشتر منعکس می کنند. حتما تجربه کرده اید که وقتی در یک خانه خالی و بدون اثاثیه هنوز صحبت می کنید یا در یک پارکینگ با ماشین های بسیار کمی صحبت می کنید، چنین محیط هایی اغلب از مواد سخت ساخته شده اند. برای ضبط مناسب نیست

زیرا انعکاس صدا به میکروفون برگردانده و ضبط می شود و صدای شفاف و ناب شما ضبط نمی شود.

پس باید صدای خود را در جایی که نرمتر است ضبط کنید و اگر گزینه خاصی ندارید و تجهیزات خاصی ندارید یکی از ساده ترین کارها این است که چند کتاب جلوی خود بگذارید. ، یا اگر کتابخانه دارید، به کتابخانه مراجعه کنید. . میکروفون را جلوی کتابخانه بگذارید و شما در حال صحبت در مقابل کتابخانه هستید.

اکثر شما در خانه خود کمد دارید و برخی از شما سعی می کنید به داخل کمد بروید، در را ببندید و صدا را ضبط کنید. عیب این کار این است که باعث خفه شدن صدا می شود و صدای ضبط شده در کابینت کیفیت چندان خوبی ندارد و شنونده احساس خفگی می کند که صدا بسیار خوب و حرفه ای است.

اما باز کردن در کمد لباس، گذاشتن میکروفون و صحبت با کمد راحت تر است.

راه حل های ساده تری وجود دارد. برای مثال می توانید یکی از درهای خانه را باز کنید، پتو را وصل کنید، در را ببندید تا پتو نیفتد و از چهارپایه برای صحبت در حالی که رو به پتو هستید استفاده کنید.

گزینه دیگر این است که میز را به دیوار نصب کنید و چیزهایی مانند کتاب و جیب را جلوی دیوار و پرونده را روی دیوار قرار دهید. این ساده ترین کاری است که می توانید انجام دهید، اما اگر می خواهید حرفه ای تر باشید، می توانید از پنل ها استفاده کنید از عایق صدا استفاده کنید.

پنل آکوستیک:

همانطور که در تصویر می بینید فوم یا اسفنج مخصوصی وجود دارد که صدا را جذب می کند، می توانید آن را به زیبایی روی دیوار نصب کنید، مثلا می توانید میز خود را به دیوار بچسبانید و دیوار روبرو را بپوشانید. . از پنل های آکوستیک، در رنگ های مختلف و تزئینات شیک برای زیبایی استفاده کنید

وقتی رو به روی این پنل ها صحبت می کنید، صدا شیراحمدی را به خوبی جذب می کنند و می توانند صدای میکروفون تمیزی ایجاد کنند. همچنین می توانید از صفحات نیمه استوانه ای استفاده کنید که این مزیت را دارند که می توانید با استفاده از آن ها را جابجا کنید

به عنوان مثال، یک روز می خواهید صدا را در قسمتی از خانه یا محل کار خود ضبط کنید و روز دیگر می خواهید صدا را در قسمت دیگری از اتاق یا محل کار خود ضبط کنید. برخی از این پانل های نیمه استوانه ای در اندازه های بزرگتر نیز موجود هستند. برخی دارای مکانی برای قرار دادن میکروفون یا پایه میکروفون هستند.

پنل های نیم استوانه ای به طور کلی حمل و نقل بسیار آسانی دارند و می توانید آن ها را روی میز کار قرار دهید و در صورت استفاده از این پنل ها نیازی نیست که محیط روبروی شما دارای اجسام نرم در آن یا رو به روی شما باشد. دیواری یا کمدی، حتی اگر زمین بازی پیش روی خود دارید، می توانید این تخته ها را روی میز خود بگذارید و از آن ها استفاده کنید.

نکته دیگری که هنگام ضبط صدا بسیار مهم است ویندوز است:

پنجره ها معمولاً یکی از خطرناک ترین مکان ها برای ورود صداهای اضافی و مزاحم به محیط ضبط صدا هستند. زمانی که در محل کار خود در حال ضبط صدا هستید، در صورت امکان هر اتاق را بررسی کنید و از اتاق هایی استفاده کنید که پنجره ندارند، و در صورت وجود این کار. دارند، ویندوز باید دارای پنجره های دو جداره باشد.

توجه داشته باشید که باید از اتاق هایی استفاده کنید که رو به خیابان نباشد. به طور کلی، مکانی را برای ضبط انتخاب کنید که صدای بیرون کمتری را منتقل کند و رکورد با کیفیت بهتری دریافت کنید. تا حد امکان از پنجره ها دوری کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، در همان اتاق با پنجره، نقطه ای را برای ضبط در بیشترین فاصله از پنجره انتخاب کنید تا بتوانید صدای تمیز را ضبط کنید.

نکته بسیار مهم دیگر در دیسک صوتی، انتخاب زمان مناسب برای دیسک صوتی است:

حتی در مکان های شلوغ، اگر زمان مناسبی را برای ضبط انتخاب کنید، صدای آزاردهنده کمتری وجود خواهد داشت، به عنوان مثال، در صورت امکان، در روزهای آخر هفته که سر و صدا کمتر از روزهای عادی است، از محل کار استفاده کنید. در تعطیلات نمی توانید پادکست های خود را ضبط کنید، اما حداقل سعی کنید ببینید چه زمانی از روز مناسب تر است و صدای محیط کمتر است و سعی کنید در آن ساعات صدا را ضبط کنید.

از سوی دیگر، اگر در زمانی که هنوز همکارانتان نیامده اند و بیرون شلوغ است، زود بیدار شوید و آماده رفتن به سر کار باشید، می توانید صدای تمیزتر و بهتری ضبط کنید.

البته ضبط صدا در صبح زود یک عیب دارد و آن این است که صدای شما ممکن است خیلی خوب نباشد. زیرا تارهای صوتی چند ساعتی است که استفاده نشده است.

قبل از اینکه صدا را ضبط کنید، صحبت کنید، چند تمرین انجام دهید، عضلات دهان خود را به اندازه کافی تمرین دهید و گرم کنید و غیره. و آماده شوید و سپس شروع به ضبط صدا کنید. و اگر در زمان های دیگر ضبط کنید مطمئنا این مشکل کمتر می شود پس بهترین و مناسب ترین محیط را برای ضبط صدای خود انتخاب کنید و با توجه به این نکات ضبط خود را انجام دهید.

نحوه دانلود پادکست:

فرض کنید یک میکروفون تهیه کرده اید و آن را به رایانه یا تلفن همراه خود وصل کرده اید و حتی بدون این دستگاه می خواهید صدای خوبی را با تلفن همراه خود ضبط کنید و این کار را با ضبط صدا انجام دهید.

مراحل کار چه خواهد بود؟

کاری که ابتدا باید انجام دهید، مرحله بعدی چیست، اولین مرحله تنظیم سطح، یعنی میزان صدا است.

ب- دستگاه ها و اکثر نرم افزارهایی که می توانید برای ضبط صداها و گوشی های موبایل استفاده کنید نیز دارای راهنمای هستند که در واقع نشان می دهد که آیا صدا در وضعیت مناسبی قرار دارد یا خیر. اکثر برنامه ها و محیط ها معمولاً دسی بل هستند. اندازه گیری می شود و بلندترین صدا روی 30 دسی بل فرضی یا عادی تنظیم می شود.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که با میکروفون کامپیوتری که در آن صدا را ضبط می کنید صحبت کنید، مطمئن شوید که صدا خیلی کم نباشد، سپس نیازی به افزایش زیاد آن نیست.

و برعکس، شاید مهمتر از آن، این باشد که مطمئن شوید صدا خیلی زیاد نیست، زیرا هنگام ضبط صدا مخدوش می شود، اگر صدا خیلی زیاد باشد، صدا مخدوش می شود و صداها ترقه می زنند. صدا بعداً با نرم افزار اصلاح نمی شود، می توانید آن را حذف کنید و کار شما سخت و پیچیده می شود، بنابراین اولین نکته این است که سطح صدا را ترجیحا از منفی 12 دسی بل به منفی 6 دسی بل تنظیم کنید.

البته ممکن است کمی خارج از این محدوده باشید و اکثر نرم افزارها و اکثر سیستم های ضبط در جایی که صدا کمتر از حد مجاز باشد، معمولاً سبز و سپس زرد، کد رنگی می کنند. هنجار به عنوان بخشی از محدوده قابل قبول در برخی از سیستم ها ممکن است بین -10 دسی بل و -20 دسی بل باشد و در برخی دیگر ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد.

و اگر صدا در محدوده قرمز باشد یعنی خیلی بلند است و بعداً در ویرایش صدا با مشکل مواجه خواهید شد و هر نرم افزار و هر سیستمی می تواند به شما بگوید که صدا در محدوده نرمال است یا خیر. اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم سطح یا صدا است.

موضوع دیگر، همانطور که در اسلاید مشاهده می کنید، ضبط تست صوتی است:

این ممکن است بسیار ساده و بدیهی به نظر برسد، اما توصیه می‌کنم قبل از انجام ضبط صوتی واقعی به مدت نیم ساعت یا یک ساعت، یک اجرای آزمایشی انجام دهید.

قبل از شروع کار، یک یا دو دقیقه صدا را ضبط کنید و با هندزفری یا هدفون به دقت گوش دهید. سر و صدای محیط، تمیزی و شدت نویز را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب است، ثبت نام اصلی را شروع کنید.

توجه: اگر به این توصیه گوش ندهید، مطمئن باشید که بارها پشیمان خواهید شد و اولین صدایی که ضبط می کنید مثلاً یک ساعت طول می کشد و متوجه می شوید که دوباره کیفیت عالی نبود. کار شما دشوار و مشکل ساز خواهد بود.

سومین چیزی که در ضبط باید به آن توجه کنید، ده ثانیه سکوت است:

حداقل 10 ثانیه ساکت باشید، سپس به کار اصلی خود ادامه دهید یا صحبت کنید.

به محض شروع ضبط، ممکن است بپرسیم چرا صحبت نمی کنیم.

دلیل سکوت اولیه، سکوت چند ثانیه ای برای ضبط کامل صدای اطراف (صداها همیشه پیوسته و ثابت هستند نه صدای ماشین و موتور) و سپس صدا. در مرحله ویرایش خواهید دید که از ثانیه اول چگونه استفاده خواهید کرد، یعنی صدای کلسترول را به میزان قابل قبولی حذف خواهید کرد.

چهارمین چیزی که می تواند بسیار مهم باشد این است که با اشتیاق صحبت کنید:

صحبت با عشق، حتی اگر پرشور نباشد، فاجعه آمیز نخواهد بود. زیرا مخاطب نه تنها صدای شما را خواهد شنید. همچنین باید مراقب تحمل و گوش دادن به تصاویر رنگی با کیفیت باشید. فقط زمانی که کلمات خود را در چند دقیقه ضبط کنید و یک پادکست ایجاد کنید. بدون منابع ویدئویی، مخاطبان شما فقط صدای شما را خواهند شنید. شما یا صدایتان خسته کننده خواهد بود و مخاطب را جلو نمی برد.

وقتی در مورد چیزی با شور و شوق صحبت می کنید و وقتی برایتان خیلی مهم است، باید احساساتتان واضح باشد، اگر به حرف او اعتقاد دارید، سلیقه دارید و علاقه شما به حرفی که می زنی مشخص است و البته شنوندگان یا مخاطب مشخص است او با علاقه بیشتری به شما گوش خواهد داد.

چند نکته برای ترفندهای بیان بهتر:

همانطور که تصویر نشان می دهد، چیزهایی وجود دارد که برای بیان آنها نیاز به تمرین دارد و با کمی تمرین می توانید بسیار حرفه ای شوید:

1- افزایش حرکت دهان

اولین نکته این است که فرد را بیشتر حرکت دهید.

وقتی جلوی دوربین هستید این ممکن است سخت به نظر برسد. اما اگر فقط یک میکروفون داشته باشید، هیچ کس نمی تواند شما را ببیند. اولین تمرینی که بیان شما را بهبود می بخشد و شنیدن صدای شما را لذت بخش تر می کند این است که با دهان پر صحبت کنید. ماهیچه های دهان و لب ها حداکثر فعال هستند.

اینگونه تمرین کنید، یک ضبط صوت یا میکروفون جلوی خود بگذارید و صدای خود را ضبط کنید و سعی کنید هر صحبتی را که می گویید با حداکثر حرکت عضلات دهان خود انجام دهید، این کار صدای شما را بهتر و زیباتر می کند.

احتمالاً متوجه شده اید که برخی از افراد هنگام صحبت کردن، سعی می کنند بیش از حد دهان خود را تکان ندهند. البته در این طرز بیان، کلمات خورده می شود، تمام اجزا و هجاهای کلمه به وضوح شنیده نمی شود و در نهایت خوشایند نیست.


2 - شماره گفتار;

نکته دوم برای ترفندهای صحبت کردن بهتر، شمردن صحبت کردن است.

منظور من از شمردن این است که حتی یک کلمه را از قلم نیندازم. بخشی از کلمه را زیاد یا کم نگویید. مثلاً بعضی می گویند هست، کلمه را می گویند تا هر حرف (ر) شنیده نشود و (بییم) بشنویم یا مثال دیگر، طرف می گوید باید تلاش کرد. برنده شدن زندگی آخرین کلمه یعنی "باشی" می گوید حرف آخر (م) را نمی شنویم، کلمه آخر را می شنویم یعنی بودن.

هر قسمت باید به وضوح مشخص شود. بسیاری از ما در زندگی روزمره خود ارتباط خوبی با همکاران و خانواده خود برقرار نمی کنیم و شاید این مشکلی نباشد، اما زمانی که در حال ضبط صدا یا ایجاد یک پادکست هستیم، در نهایت مجبور می شویم. شمارش و تلفظ کلمات تابع را کامل کنید. فراموش نکنید که تکرار و تمرین کلید پیروزی است. اگر تمرینات را تکرار کنید، ممکن است نکاتی را فراموش کنید که به شما کمک می کند تا خود را بهتر بیان کنید.

3- ارائه بدون متن:

نکته سوم در مورد روش های بهتر بیان، رویکرد غیر متنی است.

خیلی وقت ها ممکن است به دلیل اضطراب فکر کنیم که ممکن است چیزی را فراموش کنیم و دوست داشته باشیم پیام را جلوی خود بگذاریم. زیرا معمولاً برای برخی افراد تصور می شود که در حین ضبط هیچ کس نمی تواند آنها را ببیند. یک تکه کاغذ جلوی آنها می گذارند و هر جمله ای را که می خواهند بگویند از روی متن می خوانند.

قول می دهم وحشتناک خواهد بود.

این فقط در یک مورد قابل قبول است و آن در شرایطی است که مثلاً در حال تولید کتاب صوتی هستید. در این مواقع هیچکس انتظار دیگری از شما ندارد زیرا باید جمله را عینی بخوانید.

اما فرض کنید شما یک پیتزا فروشی دارید و می خواهید یک پادکست در مورد پیتزای خوب بسازید و ده دقیقه در مورد اینکه چه چیزی باعث کیفیت یک پیتزا خوب می شود صحبت کنید، و در واقع 10 دقیقه وقت می گذارید اگر حتی نمی توانید صحبت کنید، پس بهتر است آن را درست کنید. یک پادکست نسبت به الان شما آن را انجام دهید

در بدترین حالت، اگر به 10 دقیقه برای صحبت در مورد یک پیتزا خوب نیاز دارید، توصیه می‌کنم یک کاغذ کوچک بردارید و عناوینی مانند کسی که چیزی را از پاورپوینت توضیح می‌دهد بنویسید. او تمرین می کند، یا حداقل می داند چگونه توضیح دهد، یا این کار اوست (وظیفه او) و مجبور نیست در مورد درست کردن پیتزا چه بگوید.

بنابراین، می توانید به راحتی در مورد هر موضوع حداقل 2 تا 3 دقیقه صحبت کنید. اگر اینطور نیست و در کارتان مشکل دارید، باید کمی مهارت خود را ارتقا دهید تا بتوانید به راحتی در مورد موضوعات سایت تولید پادکست زهرا شیراحمدی صحبت کنید.

4- لبخند بزنید:

نکته چهارم از نظر تکنیک برای بیان بهتر لبخند است. ممکن است لبخند زدن بسیار ساده و بدیهی به نظر برسد، اما می تواند صدای شما را بهتر کند. سعی کنید با لبخند صحبت کنید. لبخند زدن روی صورت و لحن شما تاثیر می گذارد و قطعا با لبخند کیفیت متفاوتی را در صدای شما ثبت می کند. احتمالاً جلوی دوربین توجیه نمی شود، مثلاً وقتی یک ساعت صحبت می کنید، یک ساعت لبخند بزنید وقتی جلوی میکروفون صحبت می کنید و یک پادکست ضبط می کنید، لبخند بزنید، مگر در موارد ضروری، بدون لبخند صحبت کنید، مثلاً وقتی موضوع غم انگیزی داری انگیزه را تعریف کنید.