ویلایار سایت بدون واسطه اجاره ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی - دریاچه زرین گل- علی آباد کتول ... مجموعه تفریحی توچال از قدیم الایام با داشتن باشگاه تیراندازی، اسکی، اتاق فرار، زیپ لاین، تله کابین، تله سیژ، باشگاه بگ جامپ و رستوران و کافی شاپ می باشد که محلی زیبا برای گذراندن تعطیلات می باشد. همچنین به تزئینات زیبایی همچون گچبری های ظریف و زیبا مزین شده بود. بخشی از گچبری مخصوص زمان ساخت عمارت است و بیشتر در سالن ورودی و دیگر تالارهای ساختمان به کار رفته. لازم به ذکر است از کاخ سعد آباد تاایستگاه مترو اندکی مسافت وجود دارد که میتوانید آن را با استفاده از تاکسیهای خطی که در نزدیکیایستگاه مترو تجریش کار میکنند، طی کنید. دو اتاق بهطور کامل سوخت و گچ کاریهای آن ریخت، همینطور از آنجا که دود وارد اتاق کریستالی کاخ شده بود بخشی از کریستالها تخریب شده بود. مسیر پیاده رویایستگاه مترو طالقانی تا ساختمان خانه هنرمندان کمتر از ۵ دقیقه زمان میبرد. اگر لازم باشد با اتومبیل و ماشین شخصی از مکانهای دیدنی تهران بازدید کرد، ممکن است ساعات طولانی را در پشت ترافیک سرسامآور تهران، زمان از دست رود اما استفاده از مترو میتواند در زمان بازدید و گردش صرفهجویی کند. هلاکومیرزا فرزند فتحعلیشاه قاجار در سال ۱۱۷۴ هجری شمسی این محل را مرمت کرد. در سال 1987 سیلی در این رودخانه ایجاد شد که بازار تجریش را نابود کرد. این بنای بینظیر در سال ۱۲۸۴ هجری قمری به دستور ناصرالدینشاه در ضلع شرقی ارگ سلطنتی ساخته شده و گفته می شود که شاه همراه با زنان خود از بالای این بنا به تماشای منظره شهر می پرداخته است.

پارک قیطریه باغی قدیمی است که از خواهر ناتنی ناصرالدین شاه برجا مانده و از 1356 توسط شهردار تهران که خود از نوادگان ناصرالدین شاه بوده تبدیل به پارکی عمومی شد که زیستگاه انواع پرندگان می باشد، گردش در این پارک بخاطر درختان و گلهای زیبایش در تمامی فصل ها لذت بخش خواهد بود. درگاه ملی آمار. بایگانیشده از روی نسخه اصلی در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲. این موزه به خوبی آثار متفاوتی از قدیمیترین دورههای تاریخی کشور تا به امروز را به نمایش گذاشته و از آن جا که نمایشگاهها و نشستهایی را نیز در این زمینه برگزار میکند، میتواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار علاقه مندان بگذارد. اما برای کسانی که عاشق اسکی هستند، این پیست در فصل پاییز و زمستان بسیار جای جذابی در تهران خواهد بود. هم اکنون کاخ سعد آباد از جاهای دیدنی تهران با مترو است که بازدید از آن میتواند برای ایران دوستان نیز بسیار دوست داشتنی باشد. کاخ مرمر از شهریور ۱۴۰۰ پذیرای علاقهمندان است.منبع عکس: هشمهری آنلاین. شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. یکی از مهمترین و اصلیترین دلایل محبوبیت پارک چیتگر تهران، وجود امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری است که در این پارک جنگلی برای گردشگران و توریستها وجود دارد. علاقهمندان میتوانند کلیه روزهای هفته از ساعت ۵:۰۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ برای پیادهروی و تفریح به بام تهران مراجعه کنند. پارک نیاوران در مناطق شمالی تهران یعنی در منطقهی ۱ شهرداری و نزدیک میدان نیاوران قرار داره. محوطهای که با نام پارک آب و آتش در میان مردم مشهور است، در واقع مجموعهای است از چند پارک مختلف با نامهای مشخص در تقسیمات فضای سبز شهرداری. گاهی یک گشت و گذار ساده در دل شهر شلوغی مثل تهران میتواند همچون آبی باشد بر روی آتش.

آدرس دقیق و نزدیکترین ایستگاهها به بوستان آب و آتش تهران را هم در ادامه میبینید. اگر در سفر خود به تهران، قصد اقامت در هتل های نزدیک به منطقه تجریش را دارید، می توانید هتل ویستریا تهران را که در فاصله 1.3 کیلومتری از باغ فردوس قرار دارد را با ارزانترین قیمت رزرو کنید. از معروف ترین کاخ های تهران کاخ سعدآباد می باشد که معماری خاصی دارد و مربوط به دوران قاجار و پهلوی می باشد که بازدید از بخش موزه مجموعه کاخ های سعدآباد می تواند بسیار جذاب باشد در این موزه قسمتهایی چون کاخ موزه ملت، پوشاک سلطنتی، کاخ سبز، میزه میرعماد، استاد حسین بهزاد، موزه سلاح های دربار و. با اینکه این دره در هر فصل، زیبایی مخصوصبهخود را دارد، اما طبیعت پاییزی آن حالوهوای دیگری دارد. این مکان علمی و تفریحی در بوستان نوروز از مجموعه آب و آتش و در انتهای پل ابریشم قرار دارد. در ادامه این بخش از مقاله به معرفی مهم ترین جاهای دیدنی با مترو در تهران خواهیم پرداخت تا شما عزیزان اگر قصد دارید با مترو در تهران گردش کنید، دغدغهای نداشته باشید. همچنین بنای بسیاری از ساختمانهای فرهنگی کشور در این عمارت گذاشته شد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. یقینا با بازدید از موزه ها می توانید هم به تماشای آثار باستانی و تاریخی بپردازید و هم تفریح کنید و روزتان را به بهترین شکل بگذرانید.موزه آبگینه نیز جامانده از اواخر دوران حکومت قاجار می باشد و اولین و تنها موزه تخصصی سفال و شیشه است که در خانه قوام السلطنه (سیاستمدار نامی و معروف ایران) به تماشای عموم گذاشته شده است. چرا که این جاذبه در یکی از شلوغ ترین و پرترددترین مناطق تهران قرار داشته و در محدوده طرح ترافیک نیز می باشد. کاخ گلستان از معروفترین جاهای دیدنی تهران است که قدمت آن به دههها قبل از دوران قاجار برمیگردد و بیش از ۴۴۰ سال تاریخ را در خود جای داده است.

کاخ سعد آباد در یکی از بهترین مناطق تهران از لحاظ آب و هوایی قرار گرفته است و کاخهای درون آن در میان انبوهی از درختان و طبیعیتی بینظیر وجود دارد. رستوران دکوراسیون خیلی خاصی ندارد اما بعضی از از میز و تخت های پذیرایی در کنار رودخانه و در هوای آزاد بنا شده است. کودکان همیشه از دیدن حیوانات و پرندگان شگفت زده می شوند، در این باغ از پرندگانی چون پلیکان، جغد، طاووس، فلامینگو و قوهای سپید نگهداری می شود، باغ پرندگان تهران در سال 1392 تاسیس شده که حتی می توانید پرندگان خود را به این مکان اهدا نمایید. ظل السلطان در سال 1290 هجری قمری اقدام به خرید آن کرد و این دو باغ و عمارت را با یکدیگر ادغام نمود. پس از قاجار و با روی کار آمدن رضا شاه پهلوی باغ نگارستان توسط میرزا یحیی قراگوزلو به محلی برای تحصیل علم تبدیل و نام آن به دارالمعلمین تغییر کرد. این پارک طرحی به پارک های انگلیسی دارد و با دریاچه مصنوعی کوچک خود گزینه خوبی برای تفریح است. دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور ایران است و در آن نیز امکانات مختلفی مانند ماهیگیری، قایق سواری و… تفریح در شهربازی پارک ارم کوچک و بزرگ ندارد در این مجموعه تفریحی وسایل بازی برقی نصب شده است که به سه بخش لونای 1، لونای 2 و لونای 3 تقسیم شده و بخش لونای 1 پارک ارم که اولین بخش این پارک بزرگ است و در ضلع شمال غربی مجموعه تاسیس شده دارای وسایل بازی کودکان و نوجوانان زیر 14 سال است که با سوار شدن بر آنها می توانند از هیجان خاصی برخوردار شوند.

یکی دیگر جاهای دیدنی تهران با مترو، خانه هنرمندان نام دارد که علاوه بر حضور زیادی که گردشگران در آن دارند، هنرمندان زیادی در خانه و عمارت هستند که بازدیدکنندگان میتوانند با آنها هم صبحت شوند. برج میلاد بلندترین برج تفریحی کشورمان می باشد که بسیاری از گردشگران برای بازدید از این برج به تهران سفر می کنند، شما نیز می توانید شب را برای بازدید از برج میلاد انتخاب کنید تا زیبایی های برج و تهران را در شب نظاره گر باشید. برای پارک خودرو میتوانید از حاشیه خیابان یا پارکینگ بوستان آب و آتش استفاده کنید. از زیباترین جاذبههای پارک آب و آتش وجود چهار برج در قسمت شرقی ان پارک به ارتفاع ۱۰ متر است که آتش از آنها خارج میشود. شاید باور نکنید اما این بازار یکی از بهترین بازارهای تهران است که انواع اجناس و کالاهای مختلف را میتوان در آن دید. سالها قبل قریهای به اسم عباسآباد وجود داشت که در شمال شهر تهران ساکن بودند و اکثر آنها به شغل کشاورزی مشغول بودند؛ چند سال بعد بخشی از زمینهای کشاورزی آنها توسط شرکت نوسازی عباسآباد برابر قانون مصوبه آن زمان خریداری شد. مطمئن باشید در این پارک زیبا با هر سلیقه و انتخابی گرسنه یا تشنه نمیمانید.

این پل زیبا و غولپیکر در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. پارک ساعی، قدیمیترین بوستان تهران است که در سال ۱۳۲۹ و با هزینهای بسیار اندک، افتتاح شد. این بوستان در سال ۱۳۸۸ توسط شهردار وقت تهران افتتاح گردید. این سازهی سفید در بوستان بنادر مجموعه آب و آتش واقع شده است. شخصی : برای رسیدن به پارک آب و آتش ابتدا باید خود را به بزرگراه شهید حقانی برسانید. اتوبوس : اگر قصد دارید با اتوبوس به پارک آب و آتش بروید میتوانید سوار یکی از اتوبوسهایی که از بزرگراه رسالت عبور میکنند یا اتوبوسهایی که مقصد نهایی آنها پایانه شهید حقانی است شده و پس از پیاده شدن با کمی پیادهروی خود را به این پارک برسانید. او همچون پدر به ساختمان کاخها و بناهایی چند در محدوده تهران ناصری و روستاهای نزدیک آن پرداخته که باغ و عمارت مسعودیه از چشمگیرترین آنها است.عکس از ایسنا (عکاس: نامشخص) عمارت مسعودیه در محله دولت تهران، در سمت غربی عمارت نظامیه، در زمینی با مساحت نزدیک ۴۰۰۰ متر مربع و به معماری و سرکارگری رضا قلیخان (سراج الملک) در سال ۱۲۹۵ هجری قمری بنیاد نهاده شد. تنها بخشی از امکانات این پارک زیبا و دیدنی در تهران محسوب میشود. با مشاهده این تصاویر، میتوانید گچبریهای پیچیده عمارت، تزئینات کاشیکاری شده، آثار چوبی زیبا و باغ آرام آن را تحسین کنید. هنگام ورود به باغ عمارت، حوض و گلهای خوشبوی درون باغ توجهتان را به خود جلب کرده و شما را غرق در خود میکند. از آنجایی که می خواست دسترسی راحتی به کاخ های منطقه داشته باشد، دستور ساخت خیابانی را در محدوده منطقه شمیرانات صادر نمود. روستای لالان یا لالون در اطراف تهران قرار دارد و با وجود رودخانه ها و چشمه هایی که دارد مکانی مناسب برای گشت و گذار در فصل تابستان می باشد، با حضور در این روستا می توانید از کوه های خُلِه نو یا خلنو و غارهای ارهای اسکول، لی یا لو و غار اسپول بهره ببرید.

پیست اسکی شمشک دارای 4 پیست مجزا برای افراد با شرایط خاص می باشد، اگر که شما در اسکی مبتدی هستید بهتر است از پیست شماره 1 برای شروع استفاده کنید. یکی از مهمترین نقاشیهای این باغ، نقاشی صف سلام فتحعلیشاه است در تالار سلام قرار دارد و نشاندهندۀ قصرها و باغهای قاجاریان در نگارستان است. به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ممکن است افرادی زیادی از جلوی گران ترین خانه تاریخی ایران و جهان بارها عبور کرده باشند اما آن را نشناسند. همانگونه که در مقاله مکان های دیدنی تهران به آن پرداختیم، شهر تهران علاوه بر اینکه بزرگترین شهر و پایتخت ایران به شمار میرود، یکی از قطبهای گردشگری ایران است که دارای جاهای مختلف دیدنی و گردشگری است. این خیابان در ضلع غربی پارک واقع شده است. این پارک در اراضی عباس آباد واقع شده و مساحتی در حدود ۵/۲ هکتار دارد. در مسیر غرب به شرق و بعد از چهارراه جهان کودک وارد خیابان علامه شهیدی (دیدار سابق) خواهید شد. فودکورت راه چوبیِ پارک در نزدیکی پل ابریشم و نزدیک یکی از فانوسهای دریایی واقع شده است. دربند تهران، از میدانی که در ابتدای آن قرار دارد شروع می شود. پارکهای تهران همیشه مخصوصا در بهار و تابستان جمعیتی از علاقمندان به تفریحات در فضای باز و سبز دارند به خود می بیند، پارک ملت که قدمتی دیرینه دارد از آب و هوای عالی برخوردار می باشد. درون خود پل و در طبقات مختلف آن نیمکتهای چوبی زیبایی برای نشستن و استراحت تعبیه شده است. برای رسیدن به این جاذبه دیدنی تهران با مترو، بایستی سوار بر مترو خط یک شده و درایستگاه شهید حقانی پیاده شوید. یکی دیگر از دیدنیهای تهران و جاهای دیدنی تهران با مترو، پل طبیعت نام دارد که یکی از پر طرفدارترین مکانهای دیدنی در سراسر کشور ایران و پایتخت محسوب میشود و هرساله گردشگران زیادی که به تهران سفر میکنند، از این پل دیدنی بازدید میکنند.

دربند با قدمتی ۲۰۰ ساله، روستایی قدیمی است که در شمال شهر تهران، بخش شمیرانات در نزدیکی کاخ سعد آباد واقع شده است. ساختمان کافه نادری طبق معماری آلمانی و غربی بنا گردیده و امروزه شما با وارد شدن به راهرو این ساختمان در ابتدا عکسهایی قدیمی بر دیوار را مشاهده خواهید کرد. در این فرهنگسرا برنامههای هنری مانند نمایشگاههای هنرهای تجسمی، موسیقی و نقاشی برگزار میشوند. باغ موزه نگارستان که دارای آبنما، حوض، چمن و گل است مکانی برای تفریح و اقامت فتحعلی شاه در دوره قاجار بوده که در حال حاضر تبدیل به موزه ای دیدنی شده است، در این موزه می توانید به تماشای دو تالار کمال الملک و ملک الشعرا بهار بنشینید و از آثار هنری و تاریخی استادان جهانگیر ارجمند، علی اسفرجانی و دیگر اساتید دیدن کنید. برای رفتن با مترو به دربند، کافیست که در ایستگاه تجریش از مترو پیاده شوید، سپس سوار ماشینهای خطی دربند و در میدان سربند پیاده شوید. تهران شهری برای تمام سلیقههاست و مکانهای تفریحی و گردشگری هیجانانگیز بسیاری را در دل خود جای داده است. بوستان آب و آتش (پارک) در محله ونک تهران و بزرگراه شهید همت واقع شده است. ایستگاه اتوبوس حقانی نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به بوستان آب و آتش تهران است.

کافی است سوار خط چهار اتوبوس BRT بشوید. پل طبیعت بهخاطر معماری مدرن و جذاب آن و نورپردازیهای متنوع و چشمنوازش به هنگام شب، سوژه بسیار مناسبی برای عکاسی است. نورپردازی جذاب این پل در شب، زیبایی پل ابریشم را دوچندان میکند. تهران درست است که یک شهر صنعتی و کلان شهر بحساب می آید اما مکان های دیدنی، زیارتی و سیاحتی فراوانی دارد که مطمئنا از گردش در تهران لذت خواهید برد، در این مطلب از سلام دنیا درباره 34 مکان از بهترین جاهای دیدنی تهران، در عید نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان، برای کودکان،در شب، جاهای دیدنی رایگان، با مترو، مکان های تفریحی روز جمعه صحبت خواهیم کرد. تنوع غذاهای موجود در غذاخوریها و رستورانهای این فودکورت بسیار جذاب و اشتهابرانگیز است. تنوع و گوناگونی محصولات در این پاساژ بسیار بالاست در نتیجه خریداران و بازدید کنندگان میتوانند لحظات لذت بخش و خوبی را در پاساژ میلاد نور تجربه نمایند. بوستان آب و آتش در ابتدا تنها بوستان این مجموعه بود و بعدها با اضافه شدن سایر بوستانها این مجموعه وسعت و تنوع بیشتری یافت؛ به هر حال با وجود اینکه پارکهای مختلفی در این منطقه حضور دارند کل این مجموعه به مجموعه آب و آتش معروف است. در بازار تجریش بخشهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها مربوط به کالای خاصی است.

بر اساس این ماده: دانشگاه دارای شعب ذیل است که هر یک از آنها به دانشکده موسوم خواهد بود. از تمام اینها که بگذریم، وجود پل طبیعت، از نمادهای اصلی پایتخت، در ضلع جنوبی این پارک که آن را به بوستان جنگلی طالقانی متصل میکند وجه تمایز بوستان آب و آتش با دیگر پارکهای معروف شهر تهران است. در ضمن بنای مذکور در سال ۱۲۹۹ق تخریب میشود. این پارک در سال ۱۳۴۸ با الهام از سبک باغهای ایرانی احداث شده است.پارک نیاوران با امکانات تفریحی و رفاهی متعدد، محیطی مناسب برای گردش و تفریح گروههای سنی مختلف فراهم کرده است. در قسمت شرقی پارک آب و آتش 4 برج آتش، هر کدام به ارتفاع 10 متر قرار دارند که همزمان با غروب خورشید، شعلههایی به ارتفاع 1 تا 8 متر را روانه آسمان میکنند تا شاهد خلق منظرهای بی بدیل باشیم. اگر میخواهید تجربهای چنین گوارا را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید پیشنهاد ویژه ما برای شما مراجعه به پارک آب و آتش در پایتخت است. به نظرتان بهترین تفریحی که میتوان در خیابان ولیعصر داشت کدام است؟ این پردیس سینمایی با داشتن گنجایش ۱۲ هزار نفر از بزرگترین سینماها برای طرفدارن فیلم و سینما است. این پارک در منطقه نیاوران در ناحیه شمال شرق تهران واقع شده و با مساحتی بالغ بر 62 هزار متر مربع، طراحی منظم و به سبک باغ های ایرانی دارد. هر دو اینها در فاصله چند قدمی کافه موزه مقدم قرار دارند. ادویهفروشی و عطاری در زمرهی پر رونقترین مغازههای بازار تجریش قرار دارند و افراد زیادی از آنها ادویههای مورد نیاز خود را خریداری میکنند. اگر از تماشای بازی دلفین ها لذت می برید و کودکانتان دلفین ها را دوست دارند آنها را برای دیدن شنا و بازی های شیرهای دریایی و دلفین ها به دلفیناریوم تهران ببرید، در اینجا در هر سانس 90 دقیقه ای شاهد جست و خیزهای دلفین ها خواهید بود و از محیط شاد آنجا لذت خواهید برد.

در این رستوران شما میتوانید انواع غذاهای ایرانی را مطابق با سلیقه خود انتخاب و در محیطی دنج میل بفرمایید. در این مقاله می خواهیم شما را با این مکان تفریحی بسیار جذاب و امکانات آن بیشتر آشنا کنیم تا برای رفتن به بام تهران اطلاعات کاملی از آن داشته و برای تفریحی عالی و هیجان انگیز برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. پارک بیلینو مطمئنا از جذابترین پارکهایی است که کودکان می توانند در آن تفریح کنند زیرا در آنجا با فرآیند های معماری و ساخت بنا، با دستگاه ها و ماشین های جرثقیل، بیل مکانیکی و حمل الوار آشنا خواهند شد. مطمئنا نام کاخ صاحبقرانیه به گوشتان خورده است این کاخ در دل کاخ نیاوران جای دارد، در اینجا از کوشک احمد شاهی، موزه جهان نما، باغ کتیبه ها و موزه خودروهای لوکس نیز می توانید بازدید نمایید، کاخ نیاوران نیز از دوران پهلوی به جا مانده است و محل اقامت محمدرضا شاه پهلوی و خانواده اش بوده است. پارچههای این پاساژ از دیگر پارچهفروشیهای تهران گرانتر است، اما پارچههای تک و خوبی را میشود در تاکسی فرودگاه امام خمینی آن پیدا کرد. بازار تجریش یکی از معروفترین و مشهورترین بازارهای تهران است که قدمت تاریخی و بلندی دارد و در آن میتوان هر کالایی را برای خرید پیدا کرد. این مجموعه در طبقه ای از برج میلاد واقع شده است. در روزهای داغ جریان مشروطه این بنا یکی از سنگرهای مخالفت با محمدعلی شاه بود. در ادامه به معرفی دیدنیترین جاذبههای این مجموعه میپردازیم. محلههای تهران اطلاعاتی گردآورده ایم که در ادامه می خوانید. در ادامه برای آشنایی با این مجموعه بزرگ و زیبا با سفرزون همراه شوید. ملتهای دیگر نگاه میکنند، میبینند، مجذوب میشوند، تحسین میکنند؛ که البته از همه مهمتر، همان مسئلهی استقلال سیاسی و ایستادگی در مقابل زورگوئی دشمنان است. شبهای تهران از قدیم آوازه اش پیچیده و با وجود بام تهران می توانید بهترین مکان را در شب ببینید طوریکه تمام تهران زیر پایتان خواهد بود.

در زمان پهلوی اول به گواه تاریخ مهمانخانه و چندین ویلا در محله دربند ساخته شد. از دیگر موزه های تهران موزه تماشاگه زمان می باشد که اولین موزه ساعت نیز در ایران است. این پارک بزرگ به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو در شمال شرقی تهران واقع شده است و منطقه آن بسیار خوش آب و هوا است. باغ پرندگان تهران که یکی از زیباترین مکانهای دیدنی تهران محسوب میشود، در نزدیکی این منطقه واقع شده است که علاقهمندان به بازدید از پرندگان نیز میتوانند پس از تماشا این بوستان و تفریح در آن، از باغ پرندگان تهران نیز بازدید کنند. با شروع بازی خود را در فضای واقعی جنگ با موجودات فضایی و زامبی به شکلی سه بعدی میبینید. در این برج علاوه بر ارتفاع به استفاده از اتاق فرار، سکوی بازدید از شهر، زیپ لاین و پل معلق، سینمای شش بعدی و گیم هفت بعدی، رستوران، کافی شاپ، دلفیناریوم، لیزریوم، زمین پینت بال می توانید بپردازید. روستای واریش در انتهای روستای وردیج قرار دارد. برای رفتن به قله توچال می توانید از میدان سربند مسیر خود را شروع کرده و پس از پشت سر گذاشتن روستای پس قلعه، آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا به سمت ارتفاعات توچال بروید. این بوستان زیبا و دیدنی یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو است و هرساله گردشگران زیاد و مردم تهران برای تفریح و تفرج از آنجا بازدید میکنند. قدمت این باغ زیبا به دوران قاجار بازمیگردد و با جالب است بدانید به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شدهاست. حجاریهای زیبا بر روی این تخت مرمر از ۴ طرف شامل ۳ دیو و ۶ فرشته است که گویی تخت را بر دوش خود حمل میکنند.همچنین اژدها، دو شیر و اشعاری از ملکالشعرا در وصف فتحعلی شاه بر روی این تخت حجاری شده است.