گزارشهای مالی بایستی اطلاعات لازم برای ارزیابی وضعیت مالی و بنیه اقتصادی بنگاه، ارزیابی عملکرد و توان سودآوری، ارزیابی چگونگی تامین مالی و مصرف وجوه نقد، ارزیابی چگونگی ایفای مسئولیت مباشرت مدیریت و انجام تکالیف قانونی و فراهم کردن اطلاعات مکمل برای درک بهتر اطلاعات مالی ارائه شده و پیشبینی وضعیت آتی را فراهم نماید. آنها نشان دادند که، زمانیکه مدیران در طرفداری از سهامداران موجود عمل میکنند و شرکت به افزایش وجوه برای تامین مالی یک پروژه با خالص ارزش فعلی مثبت نیاز دارد، مدیران ممکن است افزایش وجوه با قیمت تنزیل شده را نپذیرند حتی اگر به معنی صرفنظر از فرصتهای خوب سرمایهگذاری باشد. برای مثال، عدم تقارن اطلاعاتی بین شرکت و سرمایهگذاران(معمولا بعنوان مشکل انتخاب ناسازگار مطرح میشود)، یک محرک مهم برای هزینه های شرکت در زمان افزایش سرمایه مورد نیاز برای تامین مالی فرصتهای سرمایهگذاری است. با توجه به شیوه های ثبت بالا، در سمت بدهکار اسناد فروش دفتر معین، حساب های دریافتنی و تفصیل مرتبط با آن می تواند مربوط به افراد حقیقی و حقوقی طرف حساب شرکت باشد. علاوه بر روش بالا که در اکسل انجام میشود، سطح زیرمنحنی مشخصۀ عملکرد سیستم با استفاده از نرمافزار stata 14 نیز برآورد شده است.


تمامی مدل­های برآورد مدیریت سود که تاکنون ارائه شده­اند، مقداری و متناسب با شرایط کشورهای غربی می­باشند، در حالی­که رویه­های حسابداری ممکن است تحت تأثیر عوامل محیطی متعددی نظیر فرهنگ، مذهب، سیستم­های قانونی، قوانین مالیاتی، وابستگی­های سیاسی و اقتصادی کشورها، سطح آموزش، سطح توسعهیافتگی اقتصادی و منابع تأمین سرمایه از یک کشور به کشور دیگر متفاوت باشند (مرادی، 13۹۴)؛بنابراین ممکن است مدل­هایی که به­منظور برآورد مدیریت سود در سایر کشورها ارائه شده­اند، بر پیش­فرض­هایی استوار باشند که در ایران مصداق ندارند. در تحقیق آقای رمضانی و همکاران با ارائه مدلی جهت ارزیابی مودیان اشخاص حقوقی از نظر ریسک مورد ارزیابی قرار گرفتهاند و وجه افتراق این تحقیق با پژوهش ایشان در این است که با توجه به تقسیمبندی مالیاتها به دو گروه عمده مستقیم و غیر مستقیم یکی از منابع مالیاتهای مستقیم مالیات بر عملکرد (سود مشمول مالیات) شرکتها است که آقای رمضانی با این دید پژوهش خود را انجام دادهاند در حالی که تحقیق حاضر به نیت بررسی عوامل و ارائه مدلی جهت ارزیابی ریسک مودیان در گروه مالیاتهای غیر مستقیم میپردازد که مالیات بر ارزشافزوده یکی از انواع مالیاتهای غیر مستقیم است. از جمله پژوهشهای مشابه با این پژوهش در خارج از کشور میتوان به پژوهش درسا و همکاران 2015 اشاره کرد که آنان در این پژوهش مهمترین چالشهای پیش روی اجرای مالیات بر ارزشافزوده در کشور اتیوپی را عدم آگاهی کافی مودیان، فرهنگ ضعیف مالیاتی آنان و سیستم ضعیف اجرایی مالیات بر ارزشافزوده بیان کردند که با نتایج حاصل از پژوهش حاضر انطباق دارد.


با توجه به تقسیمبندی مالیاتها به دو گروه عمده مستقیم و غیر مستقیم پژوهش حاضر به نیت بررسی عوامل و ارائه مدلی جهت ارزیابی ریسک مودیان در گروه مالیاتهای غیر مستقیم میپردازد که مالیات بر ارزشافزوده یکی از انواع مالیاتهای غیر مستقیم است. بر همین اساس پس از استفاده از روش حذف سیستماتیک، تعداد 122 شرکت بورس اوراق بهادار تهران انتخاب گردید. در واقع نتایج پژوهش مبین این است که وجود ضعفهای عمده در کنترلهای داخلی منجر به ایجاد ناکارآیی سرمایهگذاری در شرکتها میگردد و در نهایت ضرورت پیادهسازی کنترلهای داخلی موثر در سازمان توسط مدیران، بیش از پیش خود را نمایان میسازد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین ضعفهای عمده کنترلهای داخلی و ناکارآیی سرمایهگذاری ارتباط مثبت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش آنها نشان میدهد در کل بین مکانیزمهای حاکمیت شرکتی و کارآیی سرمایهگذاری ارتباط مثبت و معناداری در مراحل رشد، بلوغ و افول وجود دارد. جدول (2) ضرایب متغیرها و اعداد درون پرانتز، سطح معناداری را نشان میدهد. دستگاه مالیاتی میتواند به عنوان بزرگترین استفادهکننده از نتایج این پژوهش، سیستمی را طراحی و اجرا نماید تا با اتخاذ شیوهای عادلانه و معقول، مودیان مالیات گریز را شناسایی و مجازات پیشبینی شده در قانون را برای آنها به کار گیرد.


برای اینکه یک نرم افزار را به عنوان بهترین معرفی کنیم باید آن را از لحاظ ویژگی و کارایی که دارد مورد بررسی قرار دهیم و بر اساس آن تعیین کنیم که آن نرم افزار جزو بهترین ها است یا خیر. شامل مهارتهای پایه، حسابداری مؤسسات و شرکتها و همچنین مهارتهای فنی که شامل بودجهبندی و حسابداری مدیریت است و مهارتهای حرفهای که وظایف حسابرسی، تصمیمگیری و گزارشگری را شامل میشود و مهارتهای پژوهشی که مهارتهای تحلیلی و طراحی سیستم و مشاوره­ی حرفهای مستقل را در بر میگیرد. بسیاری دیگر از ابزارهای حسابداری وجود دارند که به کارآفرینان کمک می کنند، نیازهای خاص کسب وکار خود را بشناسند. در نتیجه این گزارشها اهمیت بسزایی در تحقق اهداف یاد شده دارند و افزایش کیفیت آنها می تواند موجب کاراتر بودن سرمایهگذاریهای شرکتها و حفظ و توسعه منابع آنها گردد. انتظار میرود که هر اندازه کنترلهای داخلی قویتر باشند، استفاده صحیحتر از منابع موجود صورت گیرد و کارآیی این منافع افزایش یابد. در واقع ضرورت این پژوهش ناشی از اهمیت بسیار بالای کنترلهای داخلی در واحدهای اقتصادی و نقش تعیین کننده آن در بقا و پیشبرد اهداف سازمان میباشد. مدت­های طولانی است که کنترلهای داخلی از یک سوء دغدغه خاطر مدیران و از سوی دیگر صاحبان سرمایه و سایر اشخاص ذینفع در واحدهای تجاری میباشد، چراکه آنان از حیاتی بودن این کنترلها در دستیابی به اهداف واحد اقتصادی مطلعند.


https://accniaz.com/product/آموزش-حسابداری-بازار-کار/