امروزه افزایش سرعت و کاربران اینترنت در کنار پیشرفت گوشی های تلفن همراه هوشمند شبکه های‌اجتماعی جایگاه خود را در زندگی انسانها پیدا کرده و در اکثر کشورها از جمله ایران مردم سوشیال‌مدیا به عنوان یک ابزار ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایتا که تاامروز موفق شده کاربران زیادی را جذب خود کند یک شبکه اجتماعی ایرانی است که فعالیت خود را در اواسط دهه 90 شروع کرده است.

در میان شبکه های اجتماعی ایتا عملکردی شبیه تلگرام دارد و قابلیت ایجاد کانال و گروه و ارسال پیام به سایر کاربران را دارا می باشد.

افراد زیادی با راه اندازی کانال روش های مختلف افزایش بازدید در ایتا را پی گرفته و با رشد کانال به درآمدزایی رسیده اند.

پیرامون کانال ایتا چه اطلاعاتی دارید؟

از جمله قابلیتهای ایتا که هواداران فراوانی دارد ساخت کانال در این پیامرسان است. پیامرسان ایتا این ویژگی را دارد که برای هر فرد صفحه ای بسازد تا مطالب شان را در آن پست کنند که به آن کانال گفته می شود. شما این امکان را دارید که هر تعداد محتوا در این کانال ارسال کنید. برای امکان مراجعه دیگران آدرس یکتایی برای کانالتان صادر می شود تا ممبرها بتوانند به کانالتان بپیوندند.

از ویژگی های ایتا این است که بدون هیچ گونه محدودیت در موضوع های محتوا این امکان را دارید یک یا چند کانال ثبت کنید.

برای کاربران این امکان در نظر گرفته شده که کانالی در پیام رسان ایتا در موضوع مرتبط علم، مهارت و علایق خود ایجاد کنید. این کانال می تواند مثل وبلاگها باشد و مطالب و نظرات روزانه شما را شامل شود.

این کانال مورد نظر می تواند بر پایه اطلاع رسانی باشد از جمله اطلاع رسانی در زمینه لوازم خانگی و مقایسه مدل و قیمت آنها باشد. همچنین در صورتی که عزم به ایجاد کانال آموزشی گرفتید، آموزش هایی مثلا پیرامون تزئین کیک تولید کرده و در کانال ارسال کنید. یا اینکه یک کانال مشاوره ایجاد کنید و به دیگران مشاوره بدهید مانند مشاوره روانشناسی یا هر موضوع دیگری.

همچنین تولید کنندگان قادر هستند با ایجاد کانال فروشگاهی، تولیدات خود را به فروش برسانند.

همچنانکه این امکان ایجاد شده با ساختن کانالی عمومی در این پلتفرم مثلا کانال های سرگرمی، پس از بالا رفتن آمار اعضای کانال تبلیغات بگیرید و برای خودتان درآمدی ایجاد کنید.

کانال شما می تواند به دو صورت عمومی و یا خصوصی باشد که اولی را همه می توانند ببینند و دومی را فقط اعضا می توانند مشاهده کنند.

شما می توانید به هر تعداد که می خواهید مدیرانی برای کانال تعریف کرده و فرمت های مختلف فایل حاوی صوتی و تصویری و متنی و ویدیویی را در کانالتان منتشر کنید.

تعداد ممبرهای کانال را بالا ببرید

حالت های متنوعی برای زیاد کردن اعضای ایتا در دسترس است. معمولا اولین گزینه ای که فکر ادمین ها می رسد خرید ممبر ایتا می باشد. برای شروع کار این امکان وجود دارد که 200 ممبر از میان شماره های موجود در گوشی خود به کانال اضافه نمایید.

علاوه بر این، می شود اعضا را اجباری به کانال اد کنید. این نوع ممبرها با رضایت عضو کانال نمی شوند، بنابراین بازدید کمتری از پست ها خواهند داشت و درصد ریزش آنها بیشتر است، اما ممکن است برخی نیز در کانال بمانند.

با توجه به اینکه رشد کانال وابسته به اعضای واقعی و فعال است خوب است از طریق تبلیغات آمار اعضای خود را افزایش دهید.

روش های متفاوتی از تبلیغ موجود است و پاپ آپ ایتا یکی از راه های افزایش اعضای واقعی پیام رسان ایتا است. نرخ ریزش در این شیوه کم است چرا که کانال روی صفحه نمایش گوشی مخاطب نمایش داده می شود و کاربران اختیاری و با رضایت خود عضو کانال می شوند.

تولید محتوا برای ایتا را جدی بگیرید

لازم است توجه داشته باشید که تهیه محتوای اثرگذار برای کانال حتی از افزایش عضوها و تبلیغ کردن نیز با اهمیت تر است. در شرایطی که محتوای کانال برای اعضا جذب کننده نباشد بیشتر اعضای کانال در بازه زمانی کمی ریزش می کنند.

پس می توان گفت جالب و جذاب بودن مطالب و محتوای شما باعث ماندگار شدن اعضا در کانال و باز ارسال پست ها به دیگران هست.

بهتر است تهیه یک برنامه برای تولید محتوا و انتشار منظم آن در کانال را در دستور کار خود قرار دهید. بازدید کنندگان در اینحالت می دانند که برای دیدن مطالب و محتوایی که تمایل دارند ببینند چه ساعتی می شود کانال را بازدید کنند.