آویز یک ساز احمقانه است این دستگاه توسط Felix Rohner و Sabina Scharer در برن سوئیس ساخته شده است و نام شرکت آنها Pan Art Hangba است. اغلب به این ساز هنگ درام می گویند که سازندگان اصلی آن دقیقاً آن را نمی شناسند.

این دستگاه از دو ورقه عمیق نیترید فولادی به هم چسبیده ساخته شده و به شکل عدسی محدب است. صفحه بالایی که منقار نام دارد دارای یک برآمدگی در مرکز و هفت یا هشت فرورفتگی دیگر در اطراف آن است. سطح پایینی گو نام دارد و در مرکز آن یک سوراخ دایره ای شکل دارد و وقتی روی قاب زده می شود، نت ها بیرون می آیند.

برای ساخت این دستگاه، از اصول اولیه فیزیک برای ساخت یک صفحه فولادی استفاده می شود که به عنوان تشدید کننده هلمهولتز نیز اصلاح شده است. اختراع این دستگاه حاصل سال ها تحقیق در مورد فولاد و سایر دستگاه ها می باشد. در طول سالیان متمادی، سازندگان هنگ چندین نمونه مختلف از این دستگاه را ارائه کرده اند و آن را هم در شکل و هم از نظر جنس تغییر داده اند.

کلمه هنگ از کلمه آلمانی - آلمانی Bernese گرفته شده است که دو معنی دارد. یک معنی دست و معنای دیگر دامنه کوه; که شکل محدب دستگاه را نشان می دهد. این ابزار با همان علامت تجاری ثبت شده است. علاقه روزافزون مردم در سراسر جهان به هنگ باعث شده است که گروه های مختلفی سازهای مشابهی را تولید کنند که گاهی اوقات به آنها Handpan گفته می شود، اصطلاحی که در سال 2007 توسط یک شرکت فولادسازی آمریکایی به نام Pantheon Steel ابداع شد.

هندپن، درام آویزان، پانتوم و بشقاب پرنده اسامی متفاوتی برای اعضای مختلف اما خوب خانواده موسیقی در حال رشد هستند. همه این دستگاه ها از دو ورقه محدب به هم پیوسته ساخته شده اند. این سازها دارای نت هایی در بالا و گاهی پایین هستند که با دست نواخته می شوند.

هر یک از این سازها در یک بخش مانند بزرگ، کوچک یا مینور نواخته می شود. صدای خوبی داشته باشید؛ هیچ دانش خاصی از تئوری موسیقی مورد نیاز نیست. زیرا هیچ نکته اشتباهی در یک مرحله وجود ندارد. این ویژگی دستگاه به نوازنده امکان ویرایش محرک را می دهد. بسیاری از نوازندگان از این مواد برای مدیتیشن استفاده می کنند. صدای او یک محصول شفابخش است. صدایش شبیه ساز موسیقی است.

هر ساز با کیفیت دارای نت‌های داخلی است و می‌توان آن را به صورت جداگانه نواخت و صفحه پایینی دارای شکافی است که می‌تواند با افکت هلمهولتز نواخته شود و مانند طبل اودو صدا کند. برخی از سازندگان این پورت را سوراخ یا gu می نامند. برای یادگیری هنگ درام به آموزشگاه موسیقی ویولا کرج مراجعه نمایید.

کی و کجا ساخته شد؟

مسیری که این ساز به آن منتهی شده است، دنیا را درنوردیده است و به چند آلات موسیقی دیگر پیوند خورده است، برخی از آنها بسیار جدید و برخی بسیار قدیمی.

اکثر مردم بر این باورند که اولین سازندگان این قلم دستی فلیکس رونر و سابینا شرر بودند. اعتقاد بر این است که او سازنده خودکارهای فولادی بوده و چندین ابزار مختلف را اختراع کرده است. فلیکس ساخت خودکارهای فولادی را در سال 1976 در سوئیس آغاز کرد و در دهه های 1980 و 1990 بسیاری از آلات موسیقی استیل را برای گروه های مختلف ساخت. در اواخر دهه 1990، یک نوازنده ضربی دستی به نام رتو وبر با این ایده که یک ورق فولادی را به یک شی بشقاب تبدیل کند که برای نواختن یک سری نت ها با دست استفاده شود، به فلیکس و سابینا نزدیک شد. ایده انجام شده در واقع ترکیب صدای قاتم جنوب هند با صدای تابه های فولادی بود. پس از چندین تجربه، سابینا و فلیکس مادر را حلق آویز کردند.

این کلمه از کلمه آلمانی-برنزی به معنای دست سرچشمه گرفته است و کلمه طبل آویزان رایج شد، اگرچه مخترعان آن به طور مداوم استفاده از آن را منع کردند.

آیا مدیریت همان Handpen است؟

پن آرت بارها گفته است که آویزان کردن با دست یا فولاد یکی نیست. آنها گفتند که هنگ ها به روشی متفاوت از اصلاحات دستی و فولادی، ساختار مورد استفاده در هنگ و ساختار کلی سازماندهی شده اند. شواهد علمی آنها آنتونی آچونگ نویسنده کتاب "اسرار صفحات فولادی" قبل از صحبت در مورد فناوری ساخت در کتاب خود و در پایان کتاب خود توضیح می دهد که گونگ یک صفحه فولادی است. . دامنه موسیقایی کمی دارد (فقط رجیسترهای پایین) و دلیل آن این است که می توان آن را مستقیماً با دست پخش کرد. علاوه بر این، سازندگان دیگر، از تکنیک های قلم هنری ارائه شده به عموم; برخی از آن‌ها روی طرح‌های Penn Art کار می‌کنند تا صفحه نمایش بسازند، ابزارهایی را که استفاده می‌کنند طراحی و سفارشی‌سازی کنند، بنابراین صدایی که تیمشان تولید می‌کند می‌تواند مانند خلاقیت‌های Penn Art باشد.

عصر هنر پیش از قلم (تاریخ قلم آهن)

از چیزی که می خواهیم آن را اختراع جدید بنامیم دوری کنید. طبق آنچه در بالا از آچونگ نقل شد. Hang در واقع یک خودکار فولادی با ساختاری منحصر به فرد است. بنابراین، وقتی در مورد تاریخ هنگ صحبت می کنیم، قلم یا پنتام; نگاهی به مراحل انجام شده برای ساخت خودکار فولادی بسیار مهم است.

ابتدا باید به ترینیداد و توباگو، زادگاه استیلپن برویم. در اوایل قرن بیستم استفاده از آلات موسیقی در این جزایر ممنوع شد. در مخالفت با این ممنوعیت، مردم محلی شروع به اختراع چیزهای مختلفی کردند که می توان از آنها به عنوان نوعی طبل (سازهای کوبه ای) استفاده کرد. از آنجایی که تولید نفت در این جزایر بسیار مهم است، طولی نکشید که مردم محلی برای تفریح ​​از بشکه های نفت استفاده کردند. بعد از مدتی عده ای شروع به شکل دادن به این بشکه ها به اشکال مختلف کردند تا بتوانند صداهای مختلفی از خود در بیاورند. سالها بعد، الی مانت، که بعدها به عنوان پدر قلم فولاد مدرن شناخته شد. سال ها طول کشید تا طبل های ساخته شده از بشکه های نفت به یک ساز موسیقی تبدیل شود. وقتی مارک گارنر در سال 2012 او را دید، الی به او گفت که می‌خواهد «مری بره کوچک» یا آهنگ دیگری را با استیل بنوازد. قبل از اینکه وجود تابه برای تولید تابه های فولادی در جزیره رایج شود. آنها آنها را در اطراف باتلاق های پر از پشه ترینیداد ساختند و آنها را با گوش های خود کوک کردند.