به عنوان یک حرفه ای موسیقی، نوع موسیقی مهم نیست. هر موسیقی بر زندگی تأثیر می گذارد. نتایج مثبتی هم برای زندگی و هم برای سلامتی انسان دارد. این گفته ما نیست، دانشمندان با نتایج خود به این نظریه رسیده اند. 1. گوش دادن به موسیقی می تواند استرس را کاهش دهد. بسیاری از ما، زمانی که خسته و یا استرس داریم، بلافاصله به موسیقی آرامش بخش روی می آوریم. ما تنها کسانی نیستیم که چنین فکر می کنیم. بسیاری از مطالعات این موضوع را تایید کرده اند.

نوع موسیقی مهم نیست هر نوع موسیقی بر زندگی تاثیر می گذارد نتایج مثبتی بر زندگی و سلامت افراد دارد این بیانیه ما نیست، محققان در نتایج خود به این نتیجه رسیدند

1. گوش دادن به موسیقی استرس را کاهش می دهد

بسیاری از ما وقتی خسته یا استرس داریم مستقیماً به سراغ موسیقی آرامش‌بخش می‌رویم. ما تنها کسانی نیستیم که چنین فکر می کنیم. تحقیقات قابل توجهی این مورد را تایید کرده است. به ویژه موسیقی کلاسیک آرام و آهسته برای تاثیر بیشتر توصیه می شود. اگر برای مقابله با استرس تلاش می کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک لیست پخش از آهنگ های کلاسیک خوب تهیه کنید یا سعی کنید به موسیقی آرامش بخش گوش دهید. یا موسیقی فیلم کلاسیک. طبق تحقیقات انجام شده، این نوع موسیقی نسبت به داروهای ضد اضطراب در کاهش اضطراب موثرتر است.

2. گوش دادن به موسیقی آستانه تحمل شما را افزایش می دهد

آیا هنگام کار یا گوش دادن به موسیقی احساس بهتری دارید؟ این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در واقع تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است و بسیار قابل اعتماد است. مطالعات نشان داده است که موسیقی می تواند استقامت بدن را تا 15 درصد افزایش دهد. بنابراین اگر همیشه احساس می کردید که توانایی شما در انجام کارها هنگام گوش دادن به موسیقی افزایش می یابد، حق با شماست.

3. موسیقی شما را سالم می کند

برخی مطالعات نشان داده اند که گوش دادن به موسیقی فواید سلامتی قابل اندازه گیری دارد. گوش دادن به موسیقی دوپامین را آزاد می کند و اغلب اثرات شیمیایی لذت بخشی مانند خوردن دارد. اگر رژیم لاغری دارید، ممکن است این خبر خوبی برای شما باشد! شما می توانید از همان تجربه لذت بردن از غذای مورد علاقه خود در حالی که خود را در موسیقی مورد علاقه خود غرق می کنید، لذت ببرید. آن هم بدون عواقب منفی برای سلامتی.

4. پیوستن به یک گروه شما را خوشحال می کند

آیا تا به حال توجه کرده اید که افرادی که با هم در گروه کر شرکت می کنند بیش از حد خوشحال هستند؟ خب این فقط نظر شما نیست علم واقعاً توضیح می دهد که چه چیزی این نوازندگان را بسیار خوشحال می کند و بهترین قسمت این است که حتی عجیب ترین خوانندگان نیز همین تأثیرات مثبت را تجربه کرده اند. این برای شما چه معنایی می تواند داشته باشد؟ امیدوارم دفعه بعد که فرصت خوانندگی گروهی را داشتید بدون نگرانی از اینکه چه صدایی خواهد داشت آن را امتحان کنید. مطالعه دیگری نشان داد که آواز خواندن با هم باعث گسترش روابط می شود. نگران نباشید. اگر خیلی خجالتی هستید، می توانید زیر دوش آواز بخوانید. فقط مطمئن شوید که آن را اغلب انجام دهید. برای دانلود آهنگ خارجی به موزیک باران مراجعه نمایید.

5. نواختن موسیقی در کودکی باعث موفقیت شما در آینده می شود

تحقیقات نشان می دهد که بین یادگیری نواختن موسیقی در دوران کودکی و موفقیت در مراحل بعدی زندگی ارتباط معناداری وجود دارد. پس اگر از پدر و مادرتان عصبانی بودید که شما را مجبور به نواختن ویولن - یا مثل من تنبور کردند - باید سپاسگزار باشید. من از مادرم تشکر می کنم.

6. موسیقی شما را باهوش تر می کند

به عنوان یک بزرگسال، از اینکه در کودکی موسیقی یاد نگرفته اید، احساس بدی نداشته باشید. یک ساز را انتخاب کنید و بر آن مسلط شوید. تحقیقات نشان می دهد که این می تواند ضریب هوشی شما را تا 7 درصد افزایش دهد. اما بگذریم: کسانی که در جامعه نواختن آلات موسیقی را بلد هستند ارزش اجتماعی مشخصی دارد و نکته دیگر اینکه تسلط بر ساز تجربه ای منحصر به فرد و لذت بخش است!

7. موسیقی حافظه شما را بهبود می بخشد

بخش جالب تحقیق این است که موسیقی به روش های مختلف مغز شما را بهبود می بخشد. یکی از مهم ترین بخش ها خود حافظه است. بنابراین اگر با حافظه ضعیف خود مشکل دارید، نواختن آلات موسیقی چیزی است که باید در نظر بگیرید. به نظر می رسد موسیقی کلاسیک بزرگترین برنده در این نظرسنجی باشد. اگر تا به حال این کار را نکرده اید، شاید زمان آن رسیده است که درباره برخی از این آلات موسیقی تحقیق کنید. توضیح داد که چرا موسیقی چنین تأثیری روی ما دارد. بنابراین، استدلال اینکه اگر موسیقی وارد زندگی شما شود، زندگی شما بهبود نمی یابد بسیار دشوار است.